Odlomak

Radio

Najveći deo svog života provodimo uz korišćenje raznih medija zarad informacija ili zabave.Radio je jedan od najrasprostranjenijih masovnih medija u svetu i svakog trenutka ga slušaju milioni ljudi..On je sekundarni mediji,stoga većina nas sluša radio dok obavlja neki drugi posao i tera nas na aktivnost i rad.Uvek moze biti prisutan ako nam treba ,sve dok nam ne smeta i dok nas ne nervira.

Vrline radija su to što nas ništa ne košta da ga slušamo,njegova sveprisutnost jer gde god se nadjemo možemo ga slušati-u kolima,prodavnici,kancelariji i možemo ga slušati u svako doba dana ili noći.Prednost mu je takodje to što je nevidljiv  i naša pažnja ne mora biti usmerena samo na radio već možemo raditi nešto drugo dok slušamo svoje omiljene pesme..Radio postoji isključivo zbog slušaoca ali ga potiskuju televizija,internet i mobilni telefoni jer je on sekundarni mediji.Njegovo jako bitno svojstvo je brzina prenošenja informacija,jer mi odredjenu informaciju možemo čuti dok smo u prevozu ili na poslu,nije potrebno ići na internet ili tražiti po novinama.

Slabosti radija su to što postoji samo zvuk,nemamo sliku i zato izraz ne sme da bude dvosmislen nego mora biti razumljiv.Zatim njegovo veliko ograničenje je trenutačnost tj. prolaznost  jer kad čujemo neku informaciju ne mozemo se vratiti na nju kao što mozemo dok npr. čitamo novine.Mana mu je takodje i niska zarada i prete mu nove tehnoogije.Radio razbija samoću,dok ga slušamo imamo osećaj kao da se voditelj nama obraća i ostvarujemo direktnu intimnu vezu sa njim.

Muzika je ključ uspeha radija.Najveći broj slušaoca radio sluša zapravo zbog muzike i važno je znati kada koja muzika treba da se pušta.Ljudi vole da slušaju muziku iznova,tako je i nastala prva top 40 formatirana muzička stanica..
Uspeh radija se postiže kada se slušaocu da sve sto mu treba i nipošto ga ne zamarati nečim što ga ne zanima jer je radio tu samo zbog slušaoca!
Radio mora da se fokusira na odredjenu ciljnu grupu,stoga je jako bitno je formatiranje radija.
Formatiranje znači odrediti ciljnu grupu slušaoca,status,pol,godine.Što je ciljna grupa preciznija,to su slušaoci radio stanice verniji i duže prisutni na talasu.Treba  zamisliti slušaoca i uskladiti svoj radio baš prema njemu.

Zagarantovana uspešnost radija leži u tome da uvek imamo istog voditelja u isto vreme zbog navika slušaoca ;ispuniti sva očekivanja slušaoca,ne iritirati ih ; nikad,nikako i nipošto ne smemo lagati slušaoce ;najavljujte šta sledi u programu neposredno kasnije tokom dana kao i sutra u to vreme ;uvek budite na strani slušaoca a protiv svakog ko ugrožava njihove interese ;pripremite se za odlazak pred mikrofon i dobro isplanirajte šta ćete,zašto,kada i kako reći ;organizujte nagradne igre koje se protežu tokom celog dana ;pažljivo planirajte vertikale tj. dnevne segmente programa kao i horizontale tj. program po danima u nedelji ;pratite šta radi konkurencija..

 

 

 
MOJA RADIO STANICA ”TRIP ZONE”

Posle mnogo rada, istraživanja, sakupljanja ekipe, para, organizacije, osmišljanja i mnogo mnogo prepreka ,nadajući se da nije uzaludno upalila sam radio, i sa frekvencije 92,5 prebacila sam na 97,6. Umesto šuštanja koje mi je svaki put govorilo da na toj frekvenciji ne postoji radio stanica čula sam novu pesmu Lane Del Ray.Osetila sam se ponosno,da, to je moj radio. Naravno ne samo moj, ali opet dopustila sam sebi da se toliko obradujem.
Na ideju smo došli posle posete našem najvećem festivalu Exit. Exit poseduje veliki broj stejdževa na kojima se pušta razna muzika. To mogu uporediti sa radio stanicama koje svaka za sebe ima posebne i različite karakteristike i totalno različite vrste muzike. I tako smo došli na ideju da napravimo radio stanicu sa modernom muzikom pretežno za mlade. Jedan od većih problema bio je naziv radija. Želeli smo da ime bude zvučno, ali da ne znači ništa posebno. Te smo odlučili da naziv bude “Trip zone”. Pošto stariji ljudi (preko 40 godina) nisu naša ciljna grupa, nismo se brinuli da li će neko shvatiti na pogrešan način. “Trip zone” je lokalna radio stanica. Odlučili smo da će se puštati razne vrste roka,jazza,popa i elektronske muzike. Svi su imali mnogo ideja i problem je bio organizovati sve i spakovati u savršenu celinu. Pošto smo svi studenti i cilj nam je bio da studenti vode emisije i da se emisije bave dešavanjima koje zanimaju mlade a ponekad i ne tako mlade koje bi naša muzika i simpatične emisije vratile u život.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari