Odlomak

UVOD

Ekonomika preduzeća je disciplina ekonomske nauke koja proučava poslovanje preduzeća u cilju definisanja principa, upravljačkih pravila, mera i sl., čija primena u praksi treba da omogući efikasnije ostvarenje ciljeva preduzeća.
Predmet izučavanja ekonomike preduzeća:
1. Celina procesa poslovanja(stvaranja vrednosti)
2. Krakteristiike okuruženja i interakcija preduzeća sa okruženjem
3. Ciljevi preduzeća
4. Efikasnost i efektivnost preduzeća
Preduzeće je samostalna organizacija ekonomskih resursa koja, transormišući uložene resurse u rezultate, stvara vrednost u cilju ostvarenja profita.

Razlozi postojanja preduzeća:
1. Podela rada i specijalizacija zaposlenih
2. Veće korišćenje tehnike i tehnologije
o Ekonomija obima – smanjenje prosečnih troškova usled povećanja obima proizvodnje
o Ekonomija širine – smanjenje troškova usled širenja asortimana proizvoda
3. Lakše upravljanje spoljnjim okruženjem
4. Smanjenje transakcionih troškova
5. Veći podsitcaji i bolja kontrola – efikasniji rad zaposlenih.

1. ULOGA MENADŽMENTA U PROCESU UPRAVLJANJA PREDUZEĆEM

Menadžment predstavlja ključnu funkciju preduzeća. Od sposobnosti menadžmenta zavisi uspešnost preduzeća ili drugog organizacionog sistema. Zato se, s pravom smatra da je glavni uzrok nerazvijenosti mnogih zemalja neprimenjivanje sistema savremenog menadžmenta, a ne nedostatak resursa. Cilj je da se ograničeni resursi ( ljudski rad, elementi proizvodnje, novac) racionalno koriste, kako bi se postavljeni ciljevi ostvarili uz što veći stepen efikasnosti i efektivnosti.
Smatra se da je menadžment po svojoj prirodi univerzalan i otuda njegova široka primena u različitim oblicima društvenih organizacionih sistema. Ključni elementi menadžmenta su univerzalni i, uz odgovarajuću adaptaciju, primenljivi u različitim sredinama. Međutim, to ne znači da se menadžment svuda primenjuje na isti način.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari