E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio Tanjili 25. decembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Kao tehnologije, novi mediji potresaju temelje ljudske kulture i iskustva. Ipak, ni jedan medij nije potpuno nova i originalna tvorevina. Mobilnoj telefoniji prethodila je klasična (fiksna), prenosnoj multimediji – televizija i bioskopi, preteča Interneta bili su radio-amateri, primitivne računarske mreže I BBS-ovi. Počeci veštačkih kanala komunikacije sežu u daleku preistoriju, sve do pećinskog čoveka. Tu se srećemo sa prvim pećinskim crtežima, mapama i pisanim tekstom. Znatno kasnije pojavljuju se knjige, koje će skoro 4000 hiljade godina donositi znanje, religiju i maštu u sve krajeve sveta.
Termin NOVI MEDIJI je u upotrebi od 70-tih godina 20. veka. Koristili su ga istraživači različitih disciplina koji su proučavali uticaj informacionih i komunikacionih tehnologija na društvo i pojedinca. S početkom globalne digitalizacije (kraj 20. veka) ulazi u masovnu upotrebu, istovremeno menjajući smisao.Novi mediji prvenstveno podrazumevaju nove kanale
komuniciranja. Dati tačnu definiciju tog pojma nije jednostavno, a verovatno ni moguće. Svaki put kad stare medije počnemo da koristimo na nov način, dobijamo nove medije. Uzmimo za primer radio. Ranije, kao i danas, služi za prenos glasa i muzike. Danas, ipak, možemo da biramo koju vrstu muzike želimo da slušamo, koje autore, koje emisije, u koje vreme I kojim redom. Internet radio nam je doneo slobododu da sami uređujemo svoj radijski program. Uskoro ćemo moći da kombinujemo raspoložive izvore cele planete – japansku muziku, vesti Evropske unije,talk-show iz New Yorka i lokalnu vremensku prognozu. Ali i dalje, radio služi da nam prenosi informacije I da nas zabavlja, i tu se ništa nije promenilo.
Više zapravo ne govorimo o novim medijima, već o novim tehnologijama koje se prepliću, definišući, na temelju elektronike, okvire za stvaranje, prezentaciju i komunikaciju
informacija.Najbolje je termin prihvatiti bukvalno, što znači da se odnosi na medije koji su se pojavili poslednjih decenija, odnosno, godina. Ranije su to bili radio, televizija, satelitske komunikacije; danas pod terminom novi mediji podrzumevamo internet, mobilnu telefoniju i prenosnu multimediju.KALIFORNIJA, najbogatija američka država, već više decenija
predstavlja generator novih medija. U početku zahvaljujući Holivudu, centru filmske industrije, a potom i Silikonskoj dolini, delu Kalifornije gde se nalazi ogroman broj najvažnijih kompanija digitalnog doba. Nije preterivanje reći da su svi važni igrači pristuni na najvišem nivou (centrale kompanija): Adobe, Apple, Cisco, Google, Intel, Oracle, Sun, Yahoo!, Electronic Arts, ili vrlo visokom nivou: Atari, Microsoft, Palm, Silicon Graphics, TiVo (…) Kalifornija nije samo štamparija novca, ona je prvenstveno izvor ideja. Sigurno značajan uticaj na to ima kulturni (etnički) diverzitet, bogata priroda i napredni obrazovni centri.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.