Odlomak

UVOD

Kao tehnologije, novi mediji potresaju temelje ljudske kulture i iskustva. Ipak, ni jedan medij nije potpuno nova i originalna tvorevina. Mobilnoj telefoniji prethodila je klasična (fiksna), prenosnoj multimediji  – televizija i bioskopi, preteča Interneta bili su radio-amateri, primitivne  računarske mreže I BBS-ovi. Počeci veštačkih kanala komunikacije sežu u daleku preistoriju, sve do pećinskog čoveka. Tu se srećemo sa prvim pećinskim crtežima, mapama i pisanim tekstom. Znatno kasnije pojavljuju se knjige, koje će skoro 4000 hiljade godina donositi znanje, religiju i maštu u sve krajeve sveta.
Termin NOVI MEDIJI je u upotrebi od 70-tih godina 20. veka. Koristili su ga istraživači različitih disciplina koji su proučavali uticaj informacionih i komunikacionih tehnologija na društvo i pojedinca. S početkom globalne digitalizacije (kraj 20. veka) ulazi u masovnu upotrebu, istovremeno menjajući smisao.Novi mediji prvenstveno podrazumevaju nove kanale
komuniciranja. Dati tačnu definiciju tog pojma nije jednostavno, a verovatno ni moguće. Svaki put kad stare medije počnemo da koristimo na nov način, dobijamo nove medije. Uzmimo za primer radio. Ranije, kao i danas, služi za prenos glasa i muzike. Danas, ipak, možemo da biramo koju vrstu muzike želimo da slušamo, koje autore, koje emisije, u koje vreme I kojim redom. Internet radio nam je doneo slobododu da sami uređujemo svoj radijski program. Uskoro ćemo moći da kombinujemo raspoložive izvore cele planete – japansku muziku, vesti Evropske unije,talk-show iz New Yorka i lokalnu vremensku prognozu. Ali i dalje, radio služi da nam prenosi informacije I da nas zabavlja, i tu se ništa nije promenilo.
Više zapravo ne govorimo o novim medijima, već o novim tehnologijama koje se prepliću, definišući, na temelju elektronike, okvire za stvaranje, prezentaciju i komunikaciju
informacija.Najbolje je termin prihvatiti bukvalno, što znači da se odnosi na medije koji su se pojavili poslednjih decenija, odnosno, godina. Ranije su to bili radio, televizija, satelitske komunikacije; danas pod terminom novi mediji podrzumevamo internet, mobilnu telefoniju i prenosnu multimediju.KALIFORNIJA, najbogatija američka država, već više decenija
predstavlja generator novih medija. U početku zahvaljujući Holivudu, centru filmske industrije, a potom i Silikonskoj dolini, delu Kalifornije gde se nalazi ogroman broj najvažnijih kompanija digitalnog doba. Nije preterivanje reći da su svi važni igrači pristuni na najvišem nivou (centrale kompanija): Adobe, Apple, Cisco, Google, Intel, Oracle, Sun, Yahoo!, Electronic Arts, ili vrlo visokom nivou: Atari, Microsoft, Palm, Silicon Graphics, TiVo (…) Kalifornija nije samo štamparija novca, ona je prvenstveno izvor ideja. Sigurno značajan uticaj na to ima kulturni (etnički) diverzitet, bogata priroda i napredni obrazovni centri.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari