Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio avlijas 12. decembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Prošlost svakog preduzeća se može sagledati uz visok stepen pouzdanosti ali budućnost ne može. Ona mora da bude projekcija koja je u svakom sluačaju neizvesna. Neizvesnost poslovanja savremenih preduzeća uslovljena je dinamičnim i složenim okruženjem koje dovodi do novih pravaca u poslovanju.
Prema predviđanjima vodećih stručnjaka iz oblasti ekonomije i menadžmenta, na razvoj sadašnjih preduzeća dominantan uticaj imaće ekonomsko, društveno, informatičko i političko okruženje. Što se ekonomskog okruženja tiče, maksimalni profit i minimalni troškovi su primarni cilj poslovanja. Društveni uticaj podrazumeva integraciju ekonomskih i društvenih vrednosti. Informaciono okruženje ima poseban uticaj na poslovanje preduzeća.
Da bi se ostvario profit, moraju se pratiti savremeni trendovi u razvoju nauke i tehnike, dostignuća informacione tehnologije i moderni menadžment informacioni sistem.
Bolje poznavanje svih kategorija informacionih tehnologija omogućava bolju komunikaciju na svetskom tržištu i povoljne rezultate u međunarodnoj ekonomiji. Političko okruženje je veoma bitno, naročito u pogledu donošenja važnih strategijskih odluka. Državna regulativa i politički sistem u zemlji uslovljavaju sinergično delovanje svih faktora okruženja na razvoj poslovnih sistema i uspešan opstanak preduzeća u turbolentnoj sredini.
Uspešno i moderno preduzeće se mora prilagoditi savremenim poslovnim trendovima. Moderni trendovi podrazumevaju:
• maksimalni profit i minimalne troškove,
• kompromise (uspešna saradnja između poslodavaca i zaposlenih),
• informacione tehnologije (menadžment informacioni sistemi),
• dobru i stabilnu državnu regulativu i politički sistem.
Tempo promena u poslovnom svetu je veoma brz. Naročito konkurencija u većini delatnosti se odvija sve većom brzinom. Današnja preduzeća se svakodnevno suočavaju sa velikim rizicima s jedne strane i sjajnim mogućnostima s druge strane. Potrebno je izvršiti balans između rizika i mogućnosti. To je jedino moguće ukoliko preduzeća prate tehnološke trendove i zahteve globalne ekonomije.
Veliki broj preduzeća nije dobro funkcionisao u sredinama koje su podložne stalnim i dinamičnim promenama. Zbog toga takva preduzeća nisu ostvarivala profite pa su nestala sa svetskog tržišta. Preduzeća moraju da promene filozofiju razmišljanja o poslovanju. Od presudne važnosti nisu samo posedovanje savremene tehnologije već je veoma važno poznavanje tržišta i njegovih zakonitosti. Ukoliko na vreme anticipiramo sve potrebe i zahteve tržišta, možemo ostvariti profit. Potrebno je upoznati se sa pravilima igre na tržištu. „Potrošač je kralj” i tu je poenta čitave priče.
Opstanak preduzeća i njegov napredak u savremenim uslovima, zavisi isključivo od mogućnosti preduzeća da prilagodi svoj proizvodni program, tehnologiju i kvalitet proizvoda zahtevima savremenog tržišta. Proizvod se ne proizvodi samo da bi se prodao već da bi ispunio želje i očekivanja potrošača. To je danas veoma teško realizovati jer je konkurencija sve veća. Preduzeća se moraju transformisati u liderska preduzeća koja će ostvariti diferentnu prednost na globalnom tržištu. Svest o neophodnosti promena u poslovanju preduzeća mora stalno da balansira između dva nivoa – period relativnog spokoja i zadovoljstva i period ispunjen inovativnim promenama. Da bi se održao nivo svesti o neophodnosti promena potrebni su sistemi obrade informacija o visokim poslovnim performansama – savremene informacione tehnologije. Te informacije u sebi sadrže podatke o tržištu, potrošačima, zaposlenima, akcionarima, dobavljačima, konkurenciji i finansijskim rezultatima. Sistemi koji obezbeđuju ove informacije moraju da budu tako razvijeni da pružaju istinite i realne informacije. Ovako formiran sistem omogućava komunikaciju i pomaže preduzeću da se lakše transformiše i uspešnije nosi sa dinamičnim promenama u okruženju.
Činjenica je da su glavni nosioci promena u preduzeću ljudski resursi. Savremeno preduzeće sve više vremena posvećuje razvoju lidera – ljudi koji mogu da stvore i na druge prenesu viziju i strategiju. Bez dovoljno produktivnih lidera, stvaranja vizije, osposobljavanja ljudi da prihvate neophodnost promena, nema ni transformacije preduzeća. Razvijanje liderstva je dug proces koji nosi sa sobom i određeni rizik. Taj rizik bi trebalo preuzeti kako bi rezulatati bili povoljni.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.