Odlomak

Korporativno upravljanje uključuje skup odnosa između menadžmenta, uprave, dioničara i ostalih interesnih skupina, korporativno upravljanje također označuje strukturu unutar koje se postavljaju ciljevi poduzeća i određuju sredstva za ostvarivanje tih ciljeva te zapraćenje uspešnosti njegova poslovanja. Korporativno upravljanje je sistem odnosa definisan stukturama i procesima. Na primer: odnos između akcionara i uprave sastoji se u tome da prvi drugima obezbedjuju kapital za ostvarenje prinosa na njihovo akcionarsko ulaganje. U stručnoj literaturi može se pronaći više definicija samog pojma korporativnog upravljanja.
Prva se usmerava na stvarno ponašanje kompanija – na njihove performanse, rast, efikasnost, finansijsku strukturu, efikasnost, položaj akcionara i drugih zainteresovanih stranaka itd. Stoga ove definicije pokrivaju pitanja iz oblasti korporativnog upravljanja unutar firme, kao što su kako funkcioniše upravni odbor, kakva je uloga naknada rukovodiocima za rezultate poslovanja preduzeća, kako politika prema zaposlenima utiče na poslovanje firme, kakva je uloga raznih
aktera i slično.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 20 stranica
  • Korporativno Upravljanje -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Novi Pazar,  UNIVERZITET U NOVOM PAZARU - Departman za ekonomske nauke  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari