Odlomak

Pod marketing miks konceptom podrazumeva se kombinacija instrumenata kojima se koristi preduzeće da bi se postigao očekivani nivo prodaje na ciljnom tržištu.
Ideja o konceptu pripisuje se Kulitonu koji je u svojoj studiji o troškovima marketinga napisao da su menadžeri preduzeća “mikseri elemenata” koji kombinuju postojeće ili traže nove elemente da bi se došlo do rentabilne ponude preduzeća na tržištu. Borden je ovu ideju razradio u koncept marketing miksa.Koncept marketing miksa je osnova definisanja marketinga kao poslovne funkcije savremenog preduzeća, odnosno osnova upravljanja marketing aktivnostima od strane poduzeća. Mix kao termin zahteva postojanje više sredstava-instrumenata, u ovom slučaju marketinga, koji zajedno stvaraju marketing mix ili instrumentarij marketing miksa. Ovakav način upotrebe instrumentarija marketing miksa ima u osnovi sistemski pristup, što će reći primenu (ne pojedinačnih) integriranih marketing aktivnosti neophodnih za zadovoljenje potreba građana kao potrošača, gospodarstva i društva i ostvarenje ciljeva poslovanja poduzeća na dugi rok. Dakle, marketing mix koncept predstavlja odgovarajuću kombinaciju instrumenata marketinga, baziranu na informacijama o potrebama potrošača s ciljnog tržišta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari