Odlomak

Poljoprivreda je važna privredna grana Srbije, a njeni najznačajniji prirodni resursi su zemljište i biljni pokrivač, gajene kulture i prirodna vegetacija. Iz tog razloga su očuvanje, korišćenje zemljišta i iskorišćavanje genetskog potencijala biljaka od izuzetnog značaja za ekonomski i društveni prosperitet Srbije. Uz adekvatnu agrarnu politiku, poljoprivreda može dati značajan doprinos ekonomskom razvoju zemlje. Zbog svoje povezanosti i uticaja na ostale sektore izuzetno je značajna za razvoj Srbije, jer, između ostalog, zapošljava veliki broj ljudi, učestvuje značajnim delom u spoljnoj trgovini, obezbeđuje prehrambenu sigurnost i bezbednost zemlje, ali i doprinosi ruralnom razvoju i ekološkoj ravnoteži.

Marketing u poljoprivredi podrazumeva usluge koje su uključene u kretanje poljoprivrednih proizvoda od njive do trpeze. Na tom putu su međusobno isprepletane brojne aktivnosti, kao što su: planiranje proizvodnje, uzgoj i berba, sortiranje, pakovanje, transport, skladištenje, prerada, distribucija, oglašavanje i prodaja.
Neke definicije uključuju i aktivnosti kao što su:
• kupovina zaliha,
• iznajmljivanje opreme,
• plaćena radna snaga.
Takve aktivnosti se ne mogu odvijati bez razmene informacija, a vrlo često su zavisne od dostupnosti finansijskih sredstava i, samim tim, odgovarajućeg finansiranja.
Marketing sistemi su dinamični, konkurentni i uključuju stalnu promenu i poboljšanje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari