Odlomak

UVOD

Marketing kao koncepcija ili poslovna filozofija nastao je sredinom prošloga
veka i od tada se usavršava uglavnom u zapadnim društvenim sistemima, a u
poslednje vreme se primenjuje i prouava skoro u celom svetu. Prema ekonomskom
leksikonu (Beograd 1975.) marketing je kovanica anglo-saksonskog porekla
koja znai “stavljanje na tržište”.
Psihologija marketinga je (prema psihološkom reniku D. Krstia 1988. str
316) grana primenjene psihologije koja se bavi ponudom i potražnjom kao psihološkim
fenomenom na tržištu.
Sport je podruje ljudskog delovanja u okviru koga marketing zauzima zna-
ajno mesto jer su mnogi sportski dogadjaji masovne medijske manifestacije najvišeg
ranga u isto vreme. Broj gledalaca koji posredstvom televizije prate sportske
dogadjaje dostiže milionske brojke tako da sportski dogadjaji postaju sve više
instrumenti komunikacije izmedju samih aktera i ogromne mase navija tj. potroša
a. Ova injenica omoguava uspostavljanje brojnih relacija psihološkog, sociološkog
i naroito marketinškog karaktera.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Naučni radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari