Odlomak

1.Uvod
Marketing u turizmu je sastavno prilagođavanje politike turističkih preduzeća i turističke politike na lokalnom, regionalnom, nacionalnom i međunarodnom nivou da bi se zadovoljile potrebe turista i na taj način ostvario profit. Predmet seminarskog rada je izraz zanimanja za primenu marketinga u turizmu, neke njegove ciljeve, načine komunikacije s turističkim tržištem. Svrha i cilj ovog seminarskog rada je definisati pojam marketinga u turizmu, objasniti posebnosti koje se ovde javljaju – prikazati potrebe u turizmu,  opisati kako nosioci marketinga u turizmu komuniciraju s turističkim tržištem. Ovaj seminarski rad sastoji se od sedam sadržajnih celina. U prvoj celini definisan je pojam marketinga u turizmu i objašnjeno je ko su nosioci marketinga u turizmu. Takođe je posebno opisan pojam konkurencije na tržištu. U drugoj celini opisuju se ciljevi i načela marketinga u turizmu, dok se u trećem delu osvrće na teoriju potreba u turizmu. Četvrti deo prikazuje nam obeležja turističkog tržišta, ponudu i potražnju i opisuje turistički proizvod. U petom delu ističu se posebnosti istraživanja turističkog tržišta, a u šestom načini komuniciranja s turističkim tržištem. Sedmi deo odnosi se na osobine prodaje u turizmu.

1. Pojam i definicija marketinga u turizmu
Turizam je skup odnosa i pojava koje proizilaze iz putovanja i boravka posetilaca nekog mesta, ako s tim boravkom ne zasniva stalno boravište i ako stalnim boravkom nije povezana nikakva njihova privredna aktivnost. Turizam je složena i kompleksna privredna aktivnost koja za mnoge zemlje u svetu ima odlučujuću ulogu u njihovom razvoju.
Govoreći o marketingu u turizmu ne govorimo o nekom novom i drugačijem „turističkom marketingu“, nego o primeni poznatih strategija i metoda marketinškog delovanja na specifične uslove u kojima se formiraju odnosi među subjektima tržišta, odnosno o osobinama turističkog proizvoda. Pod turističkom ponudom podrazumeva se ukupna ponuda koja je na raspolaganju turisti u određenom vremenskom periodu. A turista je svako lice koje van svog stalong prebivališta boravi najmanje 24 h bez poslovnog ili službenog cilja.
Marketing je u ovoj privrednoj grani dosta razvijen ali se po nekad ne iznalaze optimalne kombinacije marketing miksa. Najrazvijeniji instrument marketing miksa u turizmu je, u veini slučajeva, promocija.
.
U konačnom objašnjenju primene marketinga u turizmu valja poći od:

  •  Specifičnosti odnosa koji vladaju na turističkom tržištu
  •  Specifičnosti turističkog dobra ili proizvoda
  •  Specifičnosti turiste kao potrošača i njegovog ponašanja na turističkom tržištu.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari