Odlomak

1. RAZVOJ PRISTUPA U DEFINISANJU I DEFINISANJE MARKETINGA
Marketing kao naucna disciplina bavi se izucavanjem svih aktivnosti, radnji i postupaka od kojih zavisi efektivnost i efikasnost razmene. Opsti cilj i misija marketinga mogli bi se oznaciti kao kreiranje vrednosti bolje od konkurencije na dugi rok, za sve ucesnike (potrosace). Marketing je upravljcki proces u kome se kreirane poslovne aktivnosti usmeravaju ka efikasnoj prodaji proizvoda i usluga Co.
Koristeci predmetni pristup, moze se izucavati marketing:
•    proizvodnih dobara
•    potrosnih dobara
•    usluga.
Koristeci institucionalni pristup, moze se izucavati:
•    industrijski marketing
•    trgovinski marketing
•    usluzni marketing.
Marketing je proces usmeravanja izvora, resursa i ciljeva Co. radi iskoriscenja sansi i potencijala trzista.

 

 

 
2. MEDJUZAVISNOST MARKETING DIMENZIJA
Poslovna koncepcija izrazava nacin poslovnog razmisljanja, odlucivanja i sprovodjenja odluka u praxi svakog poslovnog subjekta.
Vrste poslovnih koncepcija:
•    proizvodna i koncepcija orijentisana na proizvod
•    prodajna koncepcija i agresivna strategija
•    marketing poslovna koncepcija.
Poslovna funkcija: da bi mogao odigrati svoju ulogu na trzistu, i usmeriti sve druge poslovne funkcije u Co. “face to face” sa trzistem, marketing mora egzistirati u okviru organizacione strukture Co. kao njen integralni deo.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari