Propaganda i tržišne komunikacije
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio Branka123 12. mart 2015. Prijavi dokument
1.UKAŽITE NA OSNOVNE KARAKTERISTIKE TEORIJE APSOLUTNIH
PREDNOSTI
Teorija apsolutnih vrednosti je vezana za rad Adama Smitha I njegovu
kritiku markentilizmu.Smith osporava zlato I srebro kao mere bogatstva I
ukazuje das u proizvodni I prirodni resursi I efikasnost njihovog korišdenja
prave mere bogatstva.Zemlja koja ima sposobnost da efikasnije proizvodi
određeni proizvod poseduje apsolutnu prednost u proizvodnji tog
proizvoda.
2.UKAŽITE NA OSNOVNE KARAKTERISTIKE TEORIJE KOMPARATIVNIH
PREDNOSTI
Nedostatak teorije apsolutnih prednosti nadomestio je David Ricardo u
knjizi načelo političke ekonomije.Na primeru dve zemlje on je dokazao da
je specijalizacija i u tim uslovima isplativa tako da se izvozi ona roba koju
određena zemlja može efikasnije da proizvede ,a da se uvozi ona roba
koju manje efikasno proizvodi.Kada se na primer posmatraju dve zemlje u
trgovini koja uključuje proizvodnju dva proizvoda ,s tim da jedna zemlja
nema apsolutnu prednost u proizvodnji ni za jedan jedan proizvod,tada
ipak postoji komparativna prednost takve zemlje koja se ogleda u
proizvodnji onog proizvoda koji ima manje nepovoljan odnos u
produktivnosti rada.
3.OPIŠITE TEORIJU ŽIVOTNOG VEKA PROIZVODA
U teoriji životnog veka proizvoda postavljene su faze kroz koje prolazi nov
proizvod:
-Prva faza-koristedi tehnološka znanja i otkrida određena kompanija
stvara nov proizvodprilagođen potražnji na domadem tržištu.Prva faza se
odlikuje stalnim rastom kako proizvodnje tako i potražnje .Na prelasku u
drugu fazu proizvod se polako standardizuje i kompanija krede sa
izvozom svog proizvoda.
-Druga faza-izvoz koji je započeo pri kraju prve faze širi se u druge
razvijene zemlje.Kada se poveda izvoz kompanije se može odlučiti u cilju
smanjenja troškova da preseli određene delove proizvodnje ili ukupnu
proizvodnju u neku drugu zemlju..Mogude je prodati licencu ili se
opredeliti za zajedničku proizvodnju sa inostranim partnerom.Na kraju
druge faze proizvođači u inostranstvu mogu biti upoznati sa tehnologijom
proizvodnje što uz niže cene rada dovodi do pojave prvih imitatora.Time
dolazi da domada proizvodnja nakon dostizanja maksimuma počinje da
opada.
-Treda faza-usled neophodnosti smanjivanja troškova u ovoj fazi
kompanija je prinuđena da seli proizvodnju i sklapa kooperantske
aranžmane sa kompanijama iz inostranstva.Zanimljivost trede faze je u
tome što se domada proizvodnja dodatno smanjuje ali ne i potražnja za
tim proizvodom .Na kraju sama zemlja inovator postaje uvoznik
inovacijskog proizvoda
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.