Odlomak

 

Savremeni
sistem menadžmenta

„U vremenu drastičnih promena, budućnost nasleđuju oni koji uče. Oni koji misle da su sve naučili osposobljeni su da žive u svetu koji više ne postoji“.
Eric Hoffer

Susrećući se sa menadžment izazovima na raskršću XX i XXI veka, menadžeri moraju sve više biti inovativni, proaktivni, fleksibilni i u svemu fokusirani na kvalitet. Kvalitet proizvoda i usluga u kompanijama postaje sve više presudan tržišni faktor koji izdvaja odredenu kompaniju od svih ostalih.

Pitanje kvaliteta je veoma prisutno pitanje u teoriji i praksi savremenog menadžmenta, a naročito poslednjih decenija XX veka. Kvalitet proizvoda i usluga je izrastao u najkonkurentnije oružije brojnih kompanija širom sveta. Pri tome pobednici ce biti one organizacije koje uspeju da razviju inovativnu kulturu, u kojoj ce zaposleni da uživaju u promenama, ali i da budu nosioci takvih promena. Jednom prilikom je predsednik upravnog odbora General Electric-a, Jack Welch, novu strategiju za XXI vek formulisao sledećim rečima: brzina, jednostavnost i samouverenost.

Teorija menadžmenta, kao i sve druge tvorevine ljudske civilizacije, su podložne promenama i razvoju u skladu sa promenama i zahtevima svih faktora koji na njih utiču i u čijoj službi se oni nalaze. Evolucija teorije organizacije i menadžmenta koju ubrzavaju sve učestaliji i sve kompleksniji problemi poslovanja, upravljanja i projektovanja organizacionih sistema svakih nekoliko godina fokusira neke nove teorijske i praktične aspekte ili potencira neke od klasičnih principa. Sa druge strane, javljaju se nove koncepcije koje bi se uslovno mogle nazvati disciplinama za sebe kao što su strategijski menadžment, strategijsko planiranje, dijagnostifikovanje organizacije, upravljanje promenama, tehnologija organizovanja, itd.

Suština savremenog menadžmenta

Značaj menadžmenta u poslovnom sistemu nije nov, ali je on višestruko povećan tokom globalizacje i sprovođenja dostignuća naučno-tehnološke i komunikacione revolucje. Ta su dostignuća uslovila sveobuhvatne promene u društvu i dovela menadžment u samo središte važnosti sveukupnih činilaca poslovanja i razvoja organizacje.

U svakom poslovnom sistemu postoji mreža procesa koja može biti jednostavna i vrlo složena, što zavisi od veličine i postavljanja poslovnog sistema. Svaki poslovni sistem treba da utvrdi poslovne procese, izvrši njihovo dekomponovanje i odredi odgovornosti i ovlašcenja za njihovo obavljanje. Pod procesom u oblasti menadžmenta podrazuemeva se skup međusobno svrsishodno povezanih postupaka aktivnosti kojima se ostvaruju ciljevi utvrdeni strategijom i politikom menadžmenta. Osnovni zadatak menadžmenta organizacije je definisanje strategje i politike poslovnog sistema, kroz utvrdivanje seta razlicitih ciljeva, po sadržaju i prioritetu u ostvarivanju. Strategija, politika i ciljevi utvrđuju se radi jasnog fokusa koji usmerava poslovni sistem. Jedan od osnovnih zadataka menadžmenta poslovnog sistema je odredivanje željenih rezultata i usmeravanje organizacije ka tome da primeti i iskoristi svoje resurse da bi dostigla svoje ciljeve. Pored utvrdivanja strategije, politike i ciljeva, njihova uloga obuhvata:
– Usmerenost na zahteve korisnika.
– Izgradnja medusobnih odnosa i zadovoljstva svih ucesnika u poslovnom
procesu.
– Implementacija i održavanje sistema upravljanja kvalitetom kako bi se ostvarili poslovni ciljevi.
– Osiguranje neophodnih resursa i zahteva rada.
– Upoređivanje ostvarenih rezultata u odnosu na postavljene ciljeve.
– Odlučivanje o akcijama koje se tiču strategije, politike i ciljeva organizacje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari