Monopol
Cenovna diskriminacija prvog stepena
Monopol je neefikasno tržišno stanje jer nudi manju količinu proizvoda po višoj ceni u odnosu na savršenu konkurenciju. Cenovna diskriminacija je politika koju vodi monopol tako da za isti proizvod naplaćuje različitu cenu u zavisnosti od kategorije kupaca ili prodate količine. Cenovna diskriminacija prvog stepena je politika cena u kojoj monopol od svakog kupca naplaćuje maksimalnu cenu koju je kupac spreman da plati. Tu cenu nazivamo rezervacijskom cenom.
Cenovna diskriminacija drugog stepena
Cenovna diskriminacija drugog stepena je politika cena u kojoj monopol jednu količinu proizvoda prodaje po jednoj ceni a svaku jedinicu iznad te količine po drugoj ceni.
Cenovna diskriminacija trećeg stepena
Cenovna diskriminacija trećeg stepena je politika cena u kojoj monopol za isti proizvod naplaćuje različitu cenu na različitim tržištima. Razlog za to je različita cenovna elastičnost na različitim tržištima.
Više u Skripte
Ergonomičnost industrijskog dizajna
- industrijski dizajn
- UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Fakultet inžinjerskih nauka · Čačak
- 35 stranica
Ergonomija kao komponenta industrijskog dizajna
- industrijski dizajn
- UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Tehnički fakultet u Čačku · Čačak
- 34 stranica
Izrada klasične dnevne frizure
- /
- 11 stranica