Odlomak

ODREĐIVANJE POLOŽAJA TEŽIŠTA
Položaj težišta vozila predstavlja jednu od bitnih konstruktivnih karakteristika vozila s obzirom da ova konstruktivna karakteristika ima veliki uticaj na vučne karakteristike i stabilnost kretanja vozila. U fazi projektovanja vozila, konstruktori pokušavaju da postavljanjem pojedinih agregata i sklopova, rasporede težinu tako da težište vozila bude u podužnoj ravni simetrije vozila. Po sklapanju prototipa, jedna od prvih postupaka ispitivanja je i određivanje položaja težišta. Velika odstupanja položaja težišta od ravni simetrije nisu dozvoljena, tako da se mora izvršiti bolji razmeštaj agregata i sklopova sve dotle dok se ne dobije neznatna “ekscentričnost”.

 

 

 

Određivanje poprečnih koordinata težišta
Položaj poprečnih koordinata težišta, odnosno odstupanje od podužne ravni simetrije (e), može da se odredi relativno lako, merenjem težine celog vozila (G) a potom reakcija tla na težine koje padaju na točkove na levoj (Gl) i desnoj (Gd) strani vozila. Ovakav način određivanja podužnih i poprečnih koordinata težišta može da se koristi kako za slučaj da su prednji i zadnji točkovi jednaki, tako iz kada su ovi točkovi različitih dimenzija (kao na primer kod traktora).

 

 

 

 

Određivanje visine težišta
Određivanje položaja visine težišta od tla u principu se vrši kao i u prethodnim eksperimentima s tim što se jedna od osovina (prednja ili zadnja) odiže na neku visinu H, koja bi trebalo da bude po mogućstvu što viša. Radi anuliranja ugiba na sistemu za ogibljenje, potrebno je da se svi gibnjevi blokiraju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari