Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 05. jul 2017. Prijavi dokument
Pri vožnji u krivini, pored sila koje deluju i pri vožnji na pravcu, na vozilo deluje i bočna, tzv. centrifugalna sila.
Intenzitet delovanja tih sila srazmeran je kvadratu brzine, a obrnuto srazmeran poluprečniku krivine. To znači, ako je brzina kretanja veća, biće i sila znatno veća.
Stabilnost vozila u krivini posmatra se kao:
– mogućnost prevrtanja, i
– mogućnost klizanja vozila, tj. da se vozilo zanosi na kolovozu.
Većina vozila konstruisana je tako da je odnos momenta nestabilnosti i momenta stabilnosti takav da će se vozilo pre zanositi – klizati nego što će se prevrnuti. Kod teških vozila, a posebno u kod natovarenih u visinu, moment nestabil¬nosti može prevladati moment stabilnosti i može doći do prevrtanja.
Da bi se poboljšali uslovi stabilnosti, u krivinama se put naginje prema sredini krivine, a taj poprečni nagib kolovoza povećava stabilnost prolaza vozila.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.