Odlomak

Pri vožnji u krivini, pored sila koje deluju i pri vožnji na pravcu, na vozilo deluje i bočna, tzv. centrifugalna sila.
Intenzitet delovanja tih sila srazmeran je kvadratu brzine, a obrnuto srazmeran poluprečniku krivine. To znači, ako je brzina kretanja veća, biće i sila znatno veća.

Stabilnost vozila u krivini posmatra se kao:
– mogućnost prevrtanja, i
– mogućnost klizanja vozila, tj. da se vozilo zanosi na kolovozu.

Većina vozila konstruisana je tako da je odnos momenta nestabilnosti i momenta stabilnosti takav da će se vozilo pre zanositi – klizati nego što će se prevrnuti. Kod teških vozila, a posebno u kod natovarenih u visinu, moment nestabil¬nosti može prevladati moment stabilnosti i može doći do prevrtanja.
Da bi se poboljšali uslovi stabilnosti, u krivinama se put naginje prema sredini krivine, a taj poprečni nagib kolovoza povećava stabilnost prolaza vozila.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 15 stranica
  • Dinamika motornih vozila prof. Tomislav Marinković
  • Školska godina: prof. Tomislav Marinković
  • Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Srbija,  Niš,  Visoka tehnička škola strukovnih studija u Nišu  

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari

Click to access the login or register cheese