Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio eldina.h 27. novembar 2015. Prijavi dokument
1. Uvod
Trgovinski menadžment je na naučnim metodama zasnovan proces donošenja odluka iz oblasti upravljanja, planiranja, organizovanja i kontrole sa ciljem da trgovinsko preduzeće ostvari maksimalne rezultate uz minimalna ulaganja i time ostvari misiju i ciljeve zbog kojih je osnovano. Najbitnije komponente trgovinskog menadžmenta su planiranje, upravljanje, organizovanje i kontrola. [2]
Kao jedan od bitnijih procesa menadžmenta, organizovanje, je tema ovog rada, prema tome konkretniji razlog za izbor ove teme nije potrebno posebno isticati. Organizovanje je drugi element menadžmenta, i jasno je da bez te važne karike u menadžmentu ne bi mogli da se ostvare efektivni i efikasni ciljevi preduzeća.
2. Organizovanje
2.1. Pojam i definicije organizovanja
Proces organizovanja je jedna od četiri ključne faze menadžmenta, koja po redosledu dolazi posle planiranja, a prethodi izvršenju – implementaciji i kontroli. Zbog toga je za menadžere na pragu XXI veka, poznavanje ovog procesa, i kao posledica toga stvaranje i razvijanje modernih organizacija neophodno, kako bi najefikasnije ostvarili svoje ciljeve.
Šta bi se desilo bez organizacije? Koliko bi samo ljudske energije, vremena, novca bilo utrošeno na neadekvatan ili pogrešan način? I u sadašnje vreme, kada je proces organizovanja zasnovan s jedne strane na dugogodišnjim iskustvima, a s druge, novim znanjima i koncepcijama, mnogi resursi se ne koriste na način koji obezbeđuje najveće efekte. Zbog toga su menadžeri neprestano u stalnom traganju, da u uslovima stalnih promena organizuju svoje poslovanje na način koji će odgovoriti zahtevima vremena, i da svoje organizacije učine dinamičnim i adaptabilnim sposobnim da na te izazove odgovore. [1]
Koji su to zahtevi vremena koje je pred nama, i sa kojima će organizacione strukture i odnosi u organizacijama morati da se usklade ? Šta je to što će biti uslov rada i opstanka na svetskom tržištu, o čemu menadžeri ne samo treba da razmišljaju, već i da prilagođavaju i menjaju sebe i organizacije koje vode?
Organizacija je proces utvrđivanja poslova koji čine delatnost organizacije, njihova podela među ljudima, i usklađivanje aktivnosti za uspešno postizanje ciljeva, ili kako je neko duhovito rekao “organizacija je određivanje ko šta radi”. Organizaciona struktura treba da bude tako koncipirana da predstavlja okvir u kome će se na sistematičan i međusobno usklađen način omogućiti ostvarenje zacrtanih ciljeva. Ona mora da bude u skladu sa strateškim planovima trgovinske organizacije, njenim aktivnostima, proizvodima, teritorijama i tržištima. Organizacionu strukturu ne treba mistifikovati i nepotrebno komplikovati. Najefikasnije su najjednostavnije organizacije, koje okupljaju ljude da bi se posao obavio bolje, brže i jeftinije nego na bilo koji drugi način. Da li će organizacija biti utemeljena kao centralizovana ili decentralizovana zavisi od posla koji treba obaviti i vremena u kojem organizacija deluje.
U današnjem vremenu koje karakterišu velike, česte i nepredvidive promene, nameće se potreba da organizacije budu spremne da na te promene, reaguju u kratkom roku i prilagode se novostvorenim uslovima. Posmatrano iz tog ugla, veću i bržu prilagodljivost imaju decentralizovane organizacije, čiji se sastavni delovi mogu brzo i adekvatno prilagoditi novim uslovima. [1]
Centralizovane organizacije imaju svoje mesto u stabilnom i predvidivom okruženju. One obično imaju kompleksniju strukturu i više nivoa menadžmenta, što ih čini statičnijim i rigidnijim. S druge strane, njihova prednost je u tome što takva struktura čini organizacije kompaktnijim i jedinstvenijim, jača kontrolnu funkciju menadžmenta, omogućava da se ovlašćenja koncentrišu u rukama malog broja visoko obrazovanih, energičnih i efikasnih ljudi, povećava poverljivost strateških i drugih važnih planova.
Kod decentralizovanih organizacija, veze između delova su mnogo labavije, hijerarhijskih nivoa je mnogo manje, što rezultira direktnijom i lakšom komunikacijom između najviših i najnižih nivoa. Decentralizacija omogućava brzo, realistično i plansko delegiranje ovlašćenja što u velikim organizacijama često postoji samo na papiru, organizacione jedinice približava tržištu i čini ih lakšim za upravljanje, olakšava brze reakcije na promene u okruženju, pruža priliku za dokazivanje većem broju talentovanih menadžera.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.