Odlomak

UVOD

Osnovni sadržaji različitih programa fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta su različite aktivnosti i igre. Ove aktivnosti najčešće se nazivaju telesnim ili fizičkim vežbanjem.
Niz naučnih istraživanja kod nas i u svetu, pokazao je da povećani intezitet vežbanja pozitivno utiče na fizički razvoj i razvoj fizičkih sposobnosti, a da pritom ne utiče negativno na druge aspekte razvoja.
Organizovano fizičko vežbanje deteta uključuje opterećenje organskih sistema zadato fizičkim radom. Vežbanje mora biti organizovano, povećanje opterećenja postepeno, kako bi organi i tkiva bili spremni za povećane metaboličke zahteve. Dakle, organizam deteta se iz sistema normalnog bilansa prilagođava i adaptira na novi stepen delovanja, unutar sistema povećanog energetskog bilansa. U adaptaciju su uključeni svi vitalni sistemi i sistemi u senci.
Suština fizičkih aktivnosti ogleda se pre svega u opštim biološkim zakonitostima razvoja i funkcionisanja deteta. One formiraju telo deteta, utičući na razvoj svih funkcionalnih sistema (kardio – vaskularnog, centralno – nervnog, respiratornog, lokomotornog…) , i preko njih na fizičke procese, s ciljem podizanja i održavanja optimalnog nivoa motoričkih sposobnosti deteta.

 

 

 

 

VEŽBE OBLIKOVANjA

Teorija i praksa fizičkog vaspitanja pod pojmom vežbe oblikovanja podrazumeva posebnu vrstu telesnih vežbi, u suštini jednostavnih kretnih struktura, prostih vežbi – kako ih često nazivamo, gde se kao ishod vežbanja ističe „oblikovanje“ tela, pokreta, aparata za kretanje, kao i unutrašnjih organa i sistema.

Uslovno se može reći da su to tzv. Vežbe telesnog oblikovanja, odnosno vežbe“oblikovanja lokomotornog sistema”, sistema za kretanje, i izvode se u funkciji razvoja snage većih mišićnih grupa (odnosno vežbama za jačanje održavati mišićnu snagu) i gipkosti važnijih zglobnih površina (odnosno vežbama za istezanje održavati pokretljivost u zglobovima) ; koordinacije pokreta pri izvođenju dinamičkih zamaha, usklađenim sa dejstvo mmišića, sile teže i inercije (odnosno vežbama opuštanja otklanjati mišićnu naepetost) , te orijentacije pri izvođenju neobičnih i složenih pokreta u prostoru i vremenu; smelosti i odlučnosti pri izvođenju opasnih pokreta i smisla za lepo, što se ogleda u skladnom, ritmičkom i stilski doteranom načinu izvođenja pokreta.

S obzirom da se vežbama telesnog oblikovanja može pozitivno delovati na pravilno držanje tela (kao jednog od posebnih ciljeva Fizičkog vaspitanja učenika predškolskog doba) , one se mogu nazvatii vežbama oblikovanja telesnog držanja.

Isto tako, njima se može delovati radi predupređenja i otklanjanja telesnih deformiteta (posturalnihporemećaja) , posebno mlađe dece predškolskogdoba, otklanjanjem slabosti, istegnutosti i grčevitosti mišića i slabe zglobne gipkosti.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari