Odlomak

Uvod

Turistička destinacija je fizički prostor u kom turista ostvari najmanje jedno noćenje.
Destinacije postoje na više nivoa:
• Kontinent (Australija)
• Region (Kosta Brava)
• Ostrvo (Bali)
• Selo, grad, tematski park (Diznilend)
WTO , koja za statističke svrhe definiše destinaciju kao značajno mjesto posjećeno tokom putovanja, razlikuje:
• udaljenu destinaciju – najudaljenije mjesto u odnosu na domicil
• glavnu destinaciju – mjesto gdje je provedeno najviše vremena
• motivirajuću destinaciju – mjesto koje posjetilac smatra primarnim ciljem posjete
U ovom radu pisano je o organizaciji turizma destinacije.
Prvo ćemo se upoznati sa viđenjem turističke ogranizacije destinacije kao turističkog resursa, samom strukturom turističke destinacije, kao i malo detaljnije sa pojmom destinacije.
U nastavku će biti riječi o strukturi turističke organizacije Hrvatske, o njenim lokalnim, regionalnim i nacionalnim turističkim organizacijama i njhovim zadacima.
Takođe će biti riječi o samom oblikovanju turističke organizacije destinacije, i modelima upravnjanja.
Turistička organizacija destinacije kao turistički resurs
Turistički resursi zajednički je naziv za potencijalne i realne turističke atrakcije, za turističku infrastrukturu i suprastrukturu , za turističke agencije, turističku organizovanost destinacije, turisičke kadrove i slično.
Detaljnija analiza turističkih resursa pokazuje da se mogu podijeliti u tri grupe:
• Temeljni turisički resursi
• Ostali direktni turistički resursi
• Indirektni turistički resursi
Temeljnim turističkim resursima nazivaju se turističke atraktivnosti i atrakcije. To su komplementarni termini koji zajedno označavaju turističke privlačnosti: atraktivnosti su one koje još nisu dostupne turistima, a atrakcije su one koje su već dostupne turistima.
Ostali direktni turistički resursi su:
 turističke građevine
 turistički uređaji
 turističke agencije
 turističke informacije i propagandni materijali
 turistički kadrovi
 turistička edukacija lokalnog stanovništva
 turistička ogranizovanost destinacije
 sistem turističkog informisanja
Pod indirektnim turističkim resursima podrazumijevaju se:
 komunalna infrastruktura i sadržaj društvenog standarda
 geografski položaj
 prometna povezanost
 dobra prostorna povezanost
 lijepo oblikovane zgrade, ulice, trgovi, vrtovi, gradski parkovi i sl.
 politička stabilnost
Iz navedene podjele turističkih resursa jasno proizilazi mnoštvo različitih elemenata i podsistema kao nosioca turističke ponude u destinaciji. Ipak, neophodno je odrediti granice unutar kojih treba posmatrati elemante ponude, odnosno institucije u okviru kojih se vrše određene funkcije u oragnizaciji kao sistemu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari