Odlomak

SEMINARSKI RAD
OSNOVNI ELEMENTI SISTEMA MENADŽENATA KVALITETOM
PETOFAZNI MODEL UPRAVLJANJA KVALITETOM
OSNOVNE KOMPONENTE FUNKCIJE UPRAVLJANJA KVALITETOM PROJEKTA

 

U sadašnjim uslovima pojačane konkurencije traži se upavljanje kvalitetom koje uključuje ne samo kontrolisanje i održavanje stalnog nivoa kvaliteta, već i kontinuirano poboljšanje kvaliteta, sprečavanje pojave neispravnosti i neusaglašenosti, sa krajnjim ciljem ostvarenja totalnog upravljanja kvalitetom.
Da bi se ostvario kvalitet važno je upravljati svim aspektima kvaliteta i kontrolisati ih.
Svi napori na ostvarivanju kvaliteta moraju biti vođeni poslovnom politikom i politikom kvaliteta organizacije, zatim sistemima planiranja i kontrolisanja kvalieta kojim se obezbeđuje kvalitetan izlaz.
Sistem kvaliteta mora da uključi sve pojedince i da omogući uslove za sprečavanje pojave grešaka tj. neispravnosti u svim delovima organizacije. Ostvarenje kvaliteta rezultata procesa predstavlja jedan od četiri ključnih ciljeva u većini organizacija.
Dok je on nešto o čemu mora da brine cela organizacija, funkcija proizvodnje zadužena je odgovornošću da izradi proizvode ili usluge koji odgovaraju zahtevima potrošača. Ta se odgovornost može ispuniti jedino odgovarajućim operativnim upravljanjem kvalitetom tokom svih faza proizvodnje.
Postizanje visokog stepena kvaliteta sve više dobija na značaju zbog sve veće konkurentnosti na globalnom svetskom tržištu. Za ulaznicu na globalno tržište više nije dovoljan samo kvalitet već i međunarodno priznat dokaz kvaliteta u vidu sertifikata ISO 9001: 2000.

1. DEFINISANJE OSNOVNIH POJMOVA

Pre početka bavljenja samom problematikom ovog rada, osvrnućemo se na kratko definisanje osnovnih pojmova kao i skraćenica koje je dao Panevropski univerzitet “Apeiron”:
Kvalitet – stepen do kojeg skup svih nerazdvojnih karakteristika ispunjava zahteve.
Poslovnik kvaliteta – dokument koji opisuje system upravljanja kvalitetom u organiziciji.
Sistem upravljanja kvalitetom – upravljački sistem za usmeravanje i upravljanje organizacijom u pogledu kvaliteta.
Upravljanje kvalitetom – Koordinisane aktivnisti za usmeravanje i upravljanje organizacijom u pogledu kvaliteta.
Planiranje kvaliteta – deo menadžmenta kvaliteta fokusiran na korekciju ciljeva kvaliteta i specijalizovanje operativnih procesa i odgovarajućih resursa za ispunjenje ciljeva kvaliteta.
Upravljanje kvalitetom (Kontrola kvaliteta) – deo menadžmenta kvaliteta koji je fokusiran na obezbeđivanja poverenja da će zahtevi biti ostvareni.
Unapređenje kvaliteta – deo menadžmenta kvaliteta koji je fokusiran na porast mogućnosti da se ostvare zhtevi kvliteta.
Neusaglašenost – neispunjenje jednog ili više zahteva specifičnih prema standardima serije ISO 9001:2008/TWA 2.
Preispitivanje sistema kvaliteta – zvanično vrednovanje stnja i adekvatnosti Sistema kvaliteta u odnosu na politiku kvaliteta i ciljeve kvaliteta koje obavlja najviše rukovodstvo (top menadžment) organizacije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari