Načini finansiranja budžetskog deficita
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio studenti.rs 24. septembar 2018. Prijavi dokument
Informacija na pravom mestu i u pravo vreme je u vreme elektronskog poslovanja jedan od najvažnijih resursa koji može značiti razliku između opstanka ili propasti kompanije. Pre početka informacijskog doba u drugoj polovini 20 veka, kompanije su morale prikupiti podatke iz neautomatizovanih izvora, te nisu posedovale kompjuterske resurse za odgovarajuću analizu podataka.
Zbog toga su se poslovne odluke temeljile uglavnom na intuiciji. S automatizacijom sve više sistema, drastično se povećala količina podataka koja je postala dostupna. Njihovo prikupljanje je ipak ostalo pravi izazov zbog pomanjkanja infrastrukture za razmenu podataka i nekompatibilnosti sistema. Analiza prikupljenih podataka i izrada izveštaja ponekad je trajala mesecima.
Na temelju tih izveštaja mogle su se donositi neke dugoročne strateške odluke, dok su kratkoročne taktičke odluke i dalje ostale temeljene na intuiciji. Strateške prednosti više se ne temelje isključivo na fizičkim resursima ili dobrom menadžmentu, već uglavnom na znanju koje postoji u kompaniji i informacijama koje kompanija dobija sa tržišta. Te informacije se moraju procesirati da bi postale deo znanja kompanije, ili da bi se na temelju njih donele odluke u kompaniji.
Neke od tih odluka mogu biti trivijalne, na primer poput povećanja ili smanjenja proizvodnje nekog proizvoda, a one se donose na temelju informacija koje su jednostavne i mogu u nepromenjenom obliku poslužiti kao ulaz takvim odlukama, poput informacija o prošlosedmičnoj prodaji tog proizvoda, ili stanja na odlaznom skladištu. S druge strane pred menadžment se može staviti i odluka da li inovacija razvojnog odela zaslužuje ući u proizvodnju ili kakve poteze povući da se proizvod čija je prodaja posrnula ponovno vrati u vrh? Za takve odluke očito ne postoje informacije koje bi u neobrađenom obliku poslužile kao ulazi za odlučivanje.
Jasno da takav proces nije jednostavan, pogotovo uzevši u obzir da postoji ogromna količina informacija koje su dostupne sa tržišta, konkurencije ili koje dolaze unutar kompanije, u kojoj je potrebno odabrati zaista one koje su relevantne za neku svrhu.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.