Odlomak

Uvod

“U poslu, koliko god mislili da ste uspešni ili dobri, većinom će vas ljudi ceniti prema ponašanju.”
– Terry J. Nash, generalni direktor Javnog instituta za marketing

Od onog trenutka kada započne radni dan, radni ljudi stavljaju svoju pravu prirodu u drugi plan. Napuštaju svoju privatnost, porodični kutak, držeći se onoga što se zove odgovarajuće poslovno ponašanje u skladu sa profesijom. Izlaze iz kuće kao radnici, službenici, direktori…, i postaju deo institucije. Primenom odgovarajućeg poslovnog ponašanja ostvarićemo iskren, zdrav i prijatan poslovni život kako za sebe tako i za naše kolege i unapredićemo svoju poslovnost u svakom pogledu.
Postoji niz pravila lepog poslovnog ponašanja, koja će Vam pokazati:

• kako se mogu uspostaviti dobri odnosi na poslu
• kako ćete u poslovnim kontaktima osvojiti vodeću poziciju, a da se ostali ne osete kao gubitnici
• kako da lepo i poslovno izgledate;
• kako da izbegnete sukobe i krizne situacije;
• kako da zadobijete poverenje kolega, rukovodilaca, domaćeg i stranog poslovnog partnera;
• kako da se ponašate u liftu, hodniku, na radnom mestu, na internim i eksternim sastancima, poslovnim ručkovima;
• kako da komunicirate telefonom i drugim sredstvima komunikacije;
• kako se predstaviti, pozdraviti i oslovljavati prisutne, kao i druge bitne elemente poslovnog ponašanja.

Koliko god visoko mišljenje imali o svojim poslovnim manirima, pravila poslovnog ponašanja pokazaće Vam kako da budete još bolji.

„Poštovanje pravila dobre poslovne kulture omogućava da se vaša ličnost u svakom smislu dobro uklopi sa drugim ljudima. Primenom odgovarajuće forme etikecije, vaše sposobnosti se razvijaju, pamćenje i komunikativnost poboljšavaju, a izlaganje stresu smanjuje. To vas čini popularnijim, srećnijim i uspešnijim.“
– Tony Buzan, savetnik vlada i kompanija, predavač, pisac, producent i TV voditelj

Nije teško savladati pravila dobrih poslovnih manira. Učinite mali napor i upoznajte ih, jer ako su Vam nepoznata i ako ih se ne pridržavate – biće Vam teže da budete uspešni. Vreme utrošeno na sticanje dobrih manira svakako je pametna investicija. Ovladavanje poslovnom etikecijom stvara samopouzdanje i daje prednost nad onima koji se ponašaju nesmotreno.

“Jednostavno se ponašaju svi ljudi koji mnogo vrede”
– Veliki italijanski pesnik Djakomo Leopardi
 

 

Poslovno ponašanje

Šta poslovni čovek nikad ne radi:

  • ne koristi nepristojne i pogrdne reči
  • ne upušta se u prepirke i svađe
  • ne dozvoljava da ga poslovni saradnik ili bilo ko isprovocira
  • ne povišava ton u telefonskom ili direktnom razgovoru
  • ne gestikulira previše, ne govori i ne smeje se preglasno
  • ne ogovara saradnike, direktore ili prijatelje
  • ne pije alkoholna pića
  • ne doručkuje za radnim stolom

Poslovni čovek uvek je:

  • uredan, uredno odeven, očešljan, a žene lepo našminkane
  • fizički svež i odmoran
  • vedar i radno raspoložen (porodični problemi ne smeju da ga pritiskaju dok je na poslu)
  • komunikativan na sebi svojstven način
  • poslovan, kreativan, operativan i dostojanstven

 

 

Odeća i izgled

“Odelo čini čoveka”

“Oduvek je poznato da način na koji se oblačite, bez obzira da li ste muškarac ili žena ima ogromnog uticaja na Vaše samopouzdanje i na to kako se ljudi odnose prema Vama. Kada muškarac ili žena znaju da izgledaju dobro, to uvećava poslovne efekte iznad očekivanja”
Elizabeth Emanuel, modni kreator

Svi mi reagujemo makar i podsvesno, na izgled ljudi sa kojima kontaktiramo. Postoje pravila koja se odnose na sve elemente garderobe poslovnog sveta, bez obzira da li se radi o odeći, obući ili ukrasnim predmetima: sklad boja, jednostavnost, neupadljivost, odmerenost, umerenost.

 

 

Standardi ženske poslovne doteranosti

„Ako je žena loše obučena, primetićete odecu, ali ako je besprekorno obučena – primetićete ženu.“- Koko Šanel

  • Dužina suknje treba da bude umerena. Bez obzira da li se nose kratke ili veoma kratke suknje, najmanje će biti iznenađenja ako je suknja na radnom mestu najkraće 5cm iznad kolena ili duža.
  • Obuća na radnom mestu treba da bude čista, udobna i elegantna. Preporučuju se potpetice srednje visine ili niske, zimi zatvorena cipela, a leti laka obuća sa zatvorenim prstima.
  • Na radnom mestu nije dozvoljeno nositi farmerke i uopšte džins, helanke, vunene i dezenirane čarape i odeću dubokog izreza spreda i pozadi.
  • Nakit treba koristiti sa merom. Preterano prstenje i narukvice, lančići i minduše, odaju neukus i ne uklapaju se u poslovni ambijent.
  • Šminka se preporučuje sa određenom dozom mere, uz izbegavanje izrazito jarkih i tamnih tonova i previše jakih i dugih linija oko očiju.
  • Preporučuju se blagi parfemi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari