Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio casa18 05. avgust 2013. Prijavi dokument
Pojam komuniciranja
Komuniciranje je suštinski element i osnov čovekovog sporazumevanja, kooperativnog i ukupnog delovanja u nauci, obrazovanju, kulturi i umetnosti, privredi, društvenoj suprastrukturi, a svakako i u porodici i i celom društvu. Komuniciranje je temeljni ekonomski i socijalni proces, koji se odvija na mnogim nivoima i na razne načine.
Reč komuniciranje potiče od latinskog glagola comumunicare što znači razgovarati, dogovarati se, raspravljati, izlagati nešto ili savetovati nekoga. Ovaj izraz povezan i sa latinskom reči communitas, koja označava zajednicu, prijateljstvo i pravičnost u odnosima među ljudima.
“Komuniciranje je oblik sporazumevanja između živih bića, zato u pojam ‘komuniciranja’ ne možemo uključivati prenos informacija između neživih bića (recimo, prenos podataka u računarskim sistemima). Ljudsko komuniciranje je sporazumevanje pomoću simbola (to ga razlikuje od komuniciranja životinja).”
Harold Lasvel komunikaciju vidi ako proces permanentne razmene informacija, odnosno: smisao komuniciranja je sadržan u razmeni poruka, čije su finkcije upozorenje, savet, informacija, ubedjivanje, izražavanje mišljenja i uživanje.
Komuniciranje se može definisati i preko sredstava koja koristi, prema tome razlikuju se:
Društvene nauke komunikaciji prilaze iz specifičnog ugla. Pod komuniciranjem se podrazumeva sveukupnost odnosa između pripadnika društva, a ta veza ispoljava se u tri ravni: kao psihosocijalne, materijalne, i masovne komuniciranja.
Tema ovog seminarskog rada je poslovno komuniciranje.
Poslovno komuniciranje
Poslovno komuniciranje je komuniciranje koja se koristi za promociju proizvoda, usluga ili organizacija, odnosno prenos informacija unutar poslovnog sveta. Poslovno komuniciranje koristi se u pravne i slične svrhe.
Svaki put kada razgovaramo, kada pišemo pismo, šaljemo e-mail, objašnjavamo neki poslovni projekat, telefoniramo ili čitamo – mi komuniciramo. To činimo i verbalno i neverbalno, a svaki put kada to činimo na profesionalnom nivou reprezentujemo ne samo sebe same već i organizaciju koju predstavljamo.
Komuniciranje je vitalan deo poslovanja, organizacije i menadžmenata, ono je bitan činilac utiska o organizaciji i može predstavljati granicu između uspeha i neuspeha. Susretljivost, tačnost, doslednost i urednost su kvaliteti koje doprinose pozitivnom iskustvu. Neuredan dopis, nepregledna ili čak netačna informacija uticaće na stvaranje negativnog utiska.
Za poslovno komuniciranje značajne su dve funkcije:
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.