Odlomak

Pojam komuniciranja

Komuniciranje je suštinski element i osnov čovekovog sporazumevanja, kooperativnog i ukupnog delovanja u nauci, obrazovanju, kulturi i umetnosti, privredi, društvenoj suprastrukturi, a svakako i u porodici i i celom društvu. Komuniciranje je temeljni ekonomski i socijalni proces, koji se odvija na mnogim nivoima i na razne načine.
Reč komuniciranje potiče od latinskog glagola comumunicare što znači razgovarati, dogovarati se, raspravljati, izlagati nešto ili savetovati nekoga. Ovaj izraz povezan i sa latinskom reči communitas, koja označava zajednicu, prijateljstvo i pravičnost u odnosima među ljudima.
“Komuniciranje je oblik sporazumevanja između živih bića, zato u pojam ‘komuniciranja’ ne možemo uključivati prenos informacija između neživih bića (recimo, prenos podataka u računarskim sistemima). Ljudsko komuniciranje je sporazumevanje pomoću simbola (to ga razlikuje od komuniciranja životinja).”
Harold Lasvel komunikaciju vidi ako proces permanentne razmene informacija, odnosno: smisao komuniciranja je sadržan u razmeni poruka, čije su finkcije upozorenje, savet, informacija, ubedjivanje, izražavanje mišljenja i uživanje.
Komuniciranje se može definisati i preko sredstava koja koristi, prema tome razlikuju se:

  • forma, a to je način na koji se nešto saopštava
  • medijum, odnosno sredstvo komuniciranja koja kombinuje različite forme.
  • mediji, a tu se misli na tehnološka sredstva masovnog komuniciranja kao što su štampa, radio, televizija, internet.

Društvene nauke komunikaciji prilaze iz specifičnog ugla. Pod komuniciranjem se podrazumeva sveukupnost odnosa između pripadnika društva, a ta veza ispoljava se u tri ravni: kao psihosocijalne, materijalne, i masovne komuniciranja.
Tema ovog seminarskog rada je poslovno komuniciranje.

 

 

 

 

 

Poslovno komuniciranje
Poslovno komuniciranje je komuniciranje koja se koristi za promociju proizvoda, usluga ili organizacija, odnosno prenos informacija unutar poslovnog sveta. Poslovno komuniciranje koristi se u pravne i slične svrhe.
Svaki put kada razgovaramo, kada pišemo pismo, šaljemo e-mail, objašnjavamo neki poslovni projekat, telefoniramo ili čitamo – mi komuniciramo. To činimo i verbalno i neverbalno, a svaki put kada to činimo na profesionalnom nivou reprezentujemo ne samo sebe same već i organizaciju koju predstavljamo.
Komuniciranje je vitalan deo poslovanja, organizacije i menadžmenata, ono je bitan činilac utiska o organizaciji i može predstavljati granicu između uspeha i neuspeha. Susretljivost, tačnost, doslednost i urednost su kvaliteti koje doprinose pozitivnom iskustvu. Neuredan dopis, nepregledna ili čak netačna informacija uticaće na stvaranje negativnog utiska.
Za poslovno komuniciranje značajne su dve funkcije:

  • Lična funkcija – koja označava pripadnost društvenim grupama, lični stil komuniciranja, kao i stavove prema činu komuniciranja ili sadržaju poruke.
  • Međusobna funkcija – koja obeležava odnose među učesnicima u procesu komuniciranja, društvene uloge, stavove, zajedničko znanje i interakcijske mogućnosti koje nudi čin komuniciranja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari