Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Naučni radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio izuzetnanagrada 24. jun 2013. Prijavi dokument
UVOD
Ukrštanje puta sa željezničkom prugom može biti nivelisano (u nivou) ili denivelisano (u različitom nivou). Putni prelaz ili putno-pružni prelaz je četvorokraka raskrsnica preko kojeg se ukrštaju dva vida saobraćaja (drum i željeznica) u nivou, što se može posmatrati kao opasna dionica i puta i pruge. Prelaz puta preko željezničke pruge može biti potpuno neobezbjeđen i obezbjeđen. Najniži oblik obezbjeđenja putno-pružnog prelaza je postavljanje saobraćajnog znaka“Andrejin krst” i znaka „STOP”. Viši nivo obezbjeđenja je primjena svjetleće signalizacije, takozvanih „treptača”, koji se ugradnjom polubranika još više može povećati. Najviši nivo bezbjednosti putnog prelaza ostvaruje se angažovanjem radnika željeznice na upravljanju zaštitnom rampom, koji na taj način sa postojećom opremom predstavljaju dio sistema za upravljanje saobraćajem.
Tehničko-tehnološke i organizacione karakteristike željeznice odredile su joj prioritet kod ukrštanja sa drumskim saobraćajnicama (od strane planera, organizatora i zakonodavaca), pa je na osnovu toga definisan i način regulisanja saobraćaja preko prelaza.
Putni prelazi, kao tačke sučeljavanja željezničkog i drumskog saobraćaja, predstavljaju mjesta na kojima često dolazi do vanrednih događaja, koji po pravilu imaju veoma teške posledice. Vanredni događaji na putnim prelazima uglavnom su kobni za učesnike u drumskom saobraćaju, mada se sa povećanjem težine drumskih vozila i uvođenjem lakih putničkih garnitura javlja sve veći broj žrtava i među učesnicima u željezničkom saobraćaju. Vanredni događaji na putnim prelazima odnose svake godine veliki broj ljudskih života i pričinjavaju znatne materijalne štete. Prosječno godišnje na putno-pružnim prelazima u Republici Srpskoj više od 5 ljudi izgubi život, dok više od 6 biva teško povrijeđeno. Materijalne štete su velike i to pogotovo na željezničkim vozilima, s obzirom na njihovu nabavnu vrijednost, a uračunavajući štetu na robi i štetu zbog prekida saobraćaja ta vrijednost se još drastično povećava. Skoro po pravilu, vanredni događaji prouzrokovani na putnim prelazima su prouzrokovali učesnici u drumskom saobraćaju. Sprovođenjem mjera povećanja brzine željezničkog saobraćaja, ovaj problem dobija još više na svojoj aktuelnosti i važnosti.
IZVOD IZ ZAKONSKIH PROPISA VEZANIH ZA ODVIJANJE ŽELJEZNIČKOG I DRUMSKOG SAOBRAĆAJA PREKO PUTNIH PRELAZA
Prema Zakonu o željeznici RS, Zakonu o prostornom uređenju RS, Zakonu o javnim putevima RS, date su sledeće zakonske regulative vezane za odvijanje željezničkog saobraćaja preko putnih prelaza:
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio Wvv 05. decembar 2023.
Objavio milicab 02. oktobar 2023.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.