Odlomak

Uvod

U aktuelnoj ekonomiji znanja, domaći subjekti  se sve više suočavaju sa trgovačkim žigom i kao ekonomskim i pravnim institutom. Ova činjenica obavezuje nas, na ovladavanje znanjima i informacijama koje se bave pravnim i ekonomskim aspektima trgovačkihih žigova. Za žig kažemo da je robna marka – simbol ili ime pod kojim se proizvodi ili usluge javljaju identifikuju i razlikuju od sličnih proizvoda i usluga na tržištu.
Trgovački žig postaje brend, onda kada se dobro pozicionira u svijesti potrošača i kada obezbjeđuje visoku lojalnost potrošača. U domaćoj teoriji i praksi trgovački žig se prije svega posmatra kao marketinški institut. U ovom seminarskom radu ću objasniti  kompletan pravni i administrativni postupak Međunarodne registracije žiga kod kojeg je s jedne strane jasno definisana i detaljna administrativna procedura a sa druge strane usvojeni međunarodni sporazumi i protokoli koji olakšavaju međunarodnu registraciju  u  više zemalja odjednom
POJAM ŽIGA I OPŠTE ODREDBE

 

 

Šta je žig?

Žig je pravo kojim se štiti znak koji služi za razlikovanje robe, odnosno usluge jednog učesnika u privrednom prometu od iste ili slične robe/usluge drugog učesnika u privrednom prometu. Priroda robe/usluge koja se obilježava žigom, sama po sebi ne može biti smetnja za priznanje žiga.
Žigom se može zaštititi znak koji je prikladan za razlikovanje iste ili slične robe/usluge, i koji se može grafički prikazati. Znak se može sastojati od: riječi, uključujući lična imena, crteža, slova, brojeva, slika, oblika proizvoda ili njihovog pakiranja, rasporeda boja, trodimenzionalnih oblika ili kombinacije tih elemenata.
Žig kao znak identiteta ima četiri glavne funkcije: razlikovanje roba/usluga, njihovog porijekla, kvaliteta te promocije na tržištu. Pravo žiga priznaje nadležno tijelo neke države uz novčanu nadoknadu, i vrijedi određeno vrijeme na određenoj teritoriji.
Šta se ne smatra žigom

Žigom se ne smatraju: pečat, štambilj, službeni znaci za obilježavanje dragocjenih metala, mjera i slično.
Zašto je potrebno zaštititi žig

Žig osigurava vlasniku isključivo pravo na obilježavanje robe/usluge i upotrebu takvog žiga u privrednom prometu za određenu robu/uslugu. Prijavljeni i registrovani žig predstavlja samostalno imovinsko dobro i nosiocu daje isključiva prava.
Zaštita žiga predstavlja djelotvorno tržišno sredstvo kojim proizvođač/davalac usluge štiti sredstva koja je uložio u promociju svog proizvoda/usluge. Zaštita omogućava nosiocu prava da spriječi neovlaštenu upotrebu i korištenje svog žiga. Žig, ili danas često korišteni termin robna marka, je jedno od najznačajnijih sredstava firme koji služi kao indikator proizvođača tj. pružaoca usluge.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pravo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari