Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio zerinahamzic 16. april 2013. Prijavi dokument
Uvod
Strukturne promene predstavljaju trend današnjice. Benčmarking, kao tehnika učenja na tuđim iskustvima, predstavlja moćno sredstvo za unapređenje konkurentske sposobnosti domaćih preduzeća i uključivanje u tokove globalne ekonomije. Kao rešenje za unapređenje poslovanja naših preduzeća može se smatrati implementacija inostranih iskustava i unapređivanje znanja u funkciji unapređivanja kvaliteta poslovanja i postizanje konkurentske prednosti. Koncept benčmarkinga ima izuzetno važno mesto, jer predstavlja najjednostavniji put do postizanja najbolje prakse, kao preduslov poslovnog uspeha. Ostvariti efikasno poslovanje visokim kvalitetom proizvoda u uslovima enormne konkurencije i svetske ekonomske krize jeste izazov, veština, umeće i vrlina.
Pojam i definicija benčmarkinga
Benčmarking predstavlja sistematski i kontinuirani proces merenja, proces kontinuiranog merenja i upoređivanja poslovnih procesa jedne organizacije u odnosu na poslovne procese lidera bilo gde u svetu radi dobijanja informacija koje će pomoći organizaciji da preduzme akciju za poboljšanje svojih perfomansi.Benčmarking predstavlja etalon, standard kavliteta. Koristi se na strategijskom nivou za utvrđivanje standarda za učinke u odnosu na četiri prioriteta korporacije (zadovoljstvo kupaca, motivacija i zadovoljstvo zaposlenih, tržišno učešće i prinos na sredstva), a na operativnom nivou radi shvatanja najbolje prakse ili procesa koji pomažu drugima da ostvare najbolji učinak.Korporacija Xerox izvršila je analizu i poređenje vlastitog poslovanja sa novom konkurencijom. Rezultati su pokazali sledeće:
Vrste benčmarkinga
Benčmarking je kontinuirani proces identifikacije, razumevanja i prilagođavanja proizvoda, usluga, opreme i postupaka kompanija s najboljom praksom u cilju poboljšanja sopstvenog poslovanja. Objekat benčmarking istraživanja je deo kompanije na koji se primenjuje proces benčmarkinga, u cilju poboljšanja.Objekti istraživanja mogu biti različiti: proizvodi, metode, usluge, peformanse ili poslovni procesi. Cilj poređenja je određivanje najbolje prakse i primera, koji bi se preneli u kompaniju. Kompleksnost istraživanja zavisi od objekta istraživanja, a po pravilu, najjednostavnija istraživanja su za proizvode, a najkompleksnija za poslovne procese.Benčmark je izabrani primer, najbolja praksa sa kojom se poredi objekat. U svetskoj literaturi postoje različite podele benčmarkinga. U najopštijem smislu, benčmarking se može podeliti na:
Interni benčmarking
Interni benčmarking podrazumeva istraživanje u sopstvenoj kompaniji, u cilju poređenja poslovnih procesa različitih organizacionih celina. Ovo je moguće u velikim kompanijama, koje imaju više organizacionih celina, jasno definisanu organizacionu strukturu i hijerarhiju rada, i mrežu dislociranih filijala. Interni benčmarking polazi od pretpostavke da je poslovni proces u jednom delu kompanije uspešniji u odnosu na druge delove.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.