Odlomak

PRIMENA RAZLIČITIH OBLIKA INDIVIDUALIZIRANE NASTAVE MATEMATIKE

1.Sažetak (rezime)

Individualizovana nastava:-nije baš neka novost našeg vremena, ali je potreba našeg vremena.
Tom pitanju se posvećuje izuzetna pažnja u mnogim zemljama, a u poslednje vreme i kod nas.
Rezultati diferencijalne psihologije, a takođe teoriska i empiriska istraživanja u pedagogiji, didaktici-otkrili su postojanje značajnih individualnih razlika između učenika.
Osnovna tendencija individualizirane nastave jeste optimalno korišćenje sposobnosti da bi se ostvario razvojni maksimum kod svih učenika.
U pedagogaškoj periodici postoje različiti oblici individualizirane nastave : Nastavni listići, zadaci različitih nivoa težine, programirano učenje, individualizacija u slobodnim aktivnostima, dodatnoj nastavi, dopunskoj nastavi i dr.
Metodika individualizovanog rada usmerena je na to da učenici:
-nauče samostalno da misle i uče,
-rade pojedinačno u manjim ili većim grupana,
-upoređuju svoje rezultate sa rezultatima drugih učenika,
-maksimalno razvijaju i samostalnost u neprekidnom prihvatanju novih zadataka.
Svaki individualizovani rad je samostalan rad, učenicima omogućuje izgradnju navika za život, rad i učenje, kako pojedinačnog tako i kolektivnog.
Zahtevi za individualizovani-samostalan rad, obično se daju u vidu didaktičkog materijala, radnih listova, a mogu biti konstituisani na više načina.
Zadaci sa dva ili više nivoua težine:-Izrada individualnih listova (kartona) za svakog učenika zahteva dosta vremena, pa se zato pribegava sastavljanju zadataka na dva ili tri nivoa težine. Svaki zadatak(list) ima tri varijante:lakšu, težu i najtežu.
Unutar svake grupe zadataka po težini zadaci su raspoređeni postupno i sistematično(od lakših, ka težim, po logičkoj strukturi).
U eksperimentu s primenom ovog oblika nastave(u eksperimentalnim odeljenjima) ućenici su podeljeni u tri grupe; svaka grupa radi samostalno svoju varijantu zadataka, dok se u kontrolnim odeljenjima rešavaju isti zadaci srednje težine.
Ilustracija primera iz pedagoške prakse. 3.Ključne reči:
Individualizacija. Nastava. Metode. Oblici. Primena.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Matematika

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari