Razni zadaci 2 PMF
Objavio MireksBuljex 30. jun 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Matematika
Objavio studenti.rs 17. avgust 2015. Prijavi dokument
PRIMENA RAZLIČITIH OBLIKA INDIVIDUALIZIRANE NASTAVE MATEMATIKE
1.Sažetak (rezime)
Individualizovana nastava:-nije baš neka novost našeg vremena, ali je potreba našeg vremena.
Tom pitanju se posvećuje izuzetna pažnja u mnogim zemljama, a u poslednje vreme i kod nas.
Rezultati diferencijalne psihologije, a takođe teoriska i empiriska istraživanja u pedagogiji, didaktici-otkrili su postojanje značajnih individualnih razlika između učenika.
Osnovna tendencija individualizirane nastave jeste optimalno korišćenje sposobnosti da bi se ostvario razvojni maksimum kod svih učenika.
U pedagogaškoj periodici postoje različiti oblici individualizirane nastave : Nastavni listići, zadaci različitih nivoa težine, programirano učenje, individualizacija u slobodnim aktivnostima, dodatnoj nastavi, dopunskoj nastavi i dr.
Metodika individualizovanog rada usmerena je na to da učenici:
-nauče samostalno da misle i uče,
-rade pojedinačno u manjim ili većim grupana,
-upoređuju svoje rezultate sa rezultatima drugih učenika,
-maksimalno razvijaju i samostalnost u neprekidnom prihvatanju novih zadataka.
Svaki individualizovani rad je samostalan rad, učenicima omogućuje izgradnju navika za život, rad i učenje, kako pojedinačnog tako i kolektivnog.
Zahtevi za individualizovani-samostalan rad, obično se daju u vidu didaktičkog materijala, radnih listova, a mogu biti konstituisani na više načina.
Zadaci sa dva ili više nivoua težine:-Izrada individualnih listova (kartona) za svakog učenika zahteva dosta vremena, pa se zato pribegava sastavljanju zadataka na dva ili tri nivoa težine. Svaki zadatak(list) ima tri varijante:lakšu, težu i najtežu.
Unutar svake grupe zadataka po težini zadaci su raspoređeni postupno i sistematično(od lakših, ka težim, po logičkoj strukturi).
U eksperimentu s primenom ovog oblika nastave(u eksperimentalnim odeljenjima) ućenici su podeljeni u tri grupe; svaka grupa radi samostalno svoju varijantu zadataka, dok se u kontrolnim odeljenjima rešavaju isti zadaci srednje težine.
Ilustracija primera iz pedagoške prakse. 3.Ključne reči:
Individualizacija. Nastava. Metode. Oblici. Primena.
Objavio MireksBuljex 30. jun 2024.
Objavio sanndricak 30. jun 2024.
Objavio aleksandramatejevic.mef 14. maj 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio cobri999 09. septembar 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.