Proces brendiranja usluga
1. BRENDIRANJE
Brendiranje ili poznatije još kao razvoj brenda jedan je od najznačajnijih aspekata svakog biznisa, kako velikih kompanija tako i malih preduzetničkih poduhvata, bilo da su klijenti fizička ili pravna lica. Jasna i dobro osmišljena strategija brendiranja povećava vrijednost biznisa i njegovu konkurentsku prednost.
Brendiranje ili izgradnja brenda je više od same marke proizvoda ili usluge. Brendiranje omogućava kupcima da razviju asocijacije (status) i olakšava o kupovini.
Brendiranje predstavlja identifikovanje određene vrste proizvoda sa proizvodima prepoznatljive, renomirane marke.
Predmet brendiranja mogu biti: fizički proizvodi, usluge, on-line proizvodi i usluge, ljudi i organizacije, oblast sporta, umjetnost i zabave, ideje i sl.
1.1. Osnovni pojmovi o brendu
Brend proizvoda predstavlja ime, termin, simbol, znak ili kombinaciju ovih elemenata koji se koriste sa ciljem da se određeni proizvod ili usluga identifikuje u svijesti kupca, te da se diferencira od konkudencije.
Ime brenda je onaj dio koji se može izgovoriti i uključuje slova, riječi i brojeve. Zaštitni znak predstavlja zaštićeni simbol, znak ili grupu različitih slova-dio brenda koji možemo vidjeti, ali ne i izgovoriti (Takav je znak kompanije Nike ili automobila Mercedes ili Audi).
Značenje brenda može se definisati kao set uvjerenja povezanih sa brendom koji povećavaju (ili smanjuju) njegovu vrijednost.
Neke kompanije naglasak u razvoju strategije stavljaju na građenje brendova, razvijanje i širenje broja proizvoda koji će biti brendirani, s ciljem jačanja imidža brenda i kompanije. Ova strategija bazirana je na:
- Kvalitetu proizvoda,
- Konzistetnom oglašavanju i drugim oblicima marketing komuniciranja u kojima brend priča svoju priču,
- Strategiji distribucije
- Personalnosti „brenda“
Korištenje brenda osigurava prednosti za kupce, kompaniju i distributere, kao što je vidljivo na slici 1.
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica