Odlomak

Uvod
Dizel motor je motor sa unutrasnjim sagorijevanjem ,koji koristi dizel gorivo za pogonsko gorivo I koji radi po dizelovim ciklusom.
Dobio je ime po svom konstruktoru Rudolfu Dizelu ,koji je ovaj motor konstruisao 1893 godine.
Dizelski motor je karakterističan po tome što nema svjećice, u cilindru se komprimira čist zrak, koji postiže toliku temperaturu da se nakon ubrizgavanja goriva u cilindar motora gorivo samozapaljuje. Pritisci i temperature u cilindru su veći nego kod benzinskih motora, kao i stupanj iskorištenja.
U zavisnosti od broja taktova u radnom ciklusu mogu biti: dvotaktni i cetverotaktni dizel motori.
Cetverotaktni dizel motor
Dizel-motor se po konstrukciji razlikuje od oto-motora,jer kod njega ne postoji uređaj za paljenje radne smese,vec se vrsi samozapaljenje radne smješe.
To su motori sa velikom snagom I kao takvi su u primjeni na autobusima I teretnim vozilima,a u primjeni su I na putnickim vozilima.
Djelovi motora su doszta veci.
Generalna opravka dizel-motora je mnogo skuplja nego kod benzinskih motora istih karakteristika,ali je zato vjek mnogo duzi.
Dizel-motori su ekonomicniji od oto-motora jer troše manje goriva po jedini snage(kW),a I gorivo za dizel-motore je jeftinije
Podjela dizel motora prema prostoru ubrizgavanja: na motore sa direktnim I indirektnim ubrizgavanjem

Proces rada cetverotaktnog dizel motora
I takt-usisavanje cistog vazduha
II takt-sabijanje vazduha
III takt-sirenje ili ekspanzija
IV takt-izduvavanje produkta sagorijevanja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari