Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Misica123 17. oktobar 2013. Prijavi dokument
Pojam i uloga promocije
Sva preduzeća obavljaju aktivnosti u određenoj sredini, tj. okruženju koje opredeljuje njihovu aktivnost i rezultate. Okruženje funkcionisanjem, uslovima formiranja i rada preduzeća, stvara šanse za uspešno poslovanje ali i opasnosti koje mogu dovesti u pitanje opstanak preduzeća. Iz ovoga se vidi da je preduzeće i samo elemenat okruženja, te svojom aktivnošću, srazmerno svojoj snazi, utiče na funkcionisanje okruženja. U tom smislu preduzeće je u stalnoj interakciji sa ostalim učesnicima u okruženju, sa nekima u direktnoj, sa nekima u indirektnoj, a sa nekima u veoma blagoj ili nikakvoj vezi.
Tržišno orijentisano preduzeće, koje sprovodi istraživanje svog užeg i šireg okruženja – tržišta, tražnje, konkurenata, vrši segmentaciju tržišta i sl.- te posebno sprovodi istraživanje potrošača i na osnovu toga koncipira instrumente marketing miksa, kao logičnu posledicu svojih aktivnosti ima za rezultat usvajanje savremenog sistema komuniciranja sa okruženjem.
Tržišno komuniciranje, a posebno promotivni miks, usmereno je ka potrošačima i ka širem okruženju, tj. javnosti. Deo komunikacionog miksa može biti usmeren i ka zaposlenima u preduzeću. Na ovaj način svako preduzeće se javlja u ulozi komunikatora i promotera. U marketingu se javljaju više pojmova, tumačenja kada je promocija u pitanju, koja je inače anglosaksonska reč latinskog porekla. Taj pojam bi se teško mogao prevesti na naš jezik ali ga treba shvatiti kao “unapređenje(plasmana)”, odnosno kao sistem komuniciranja između proizvošača i potrošača. Sagledavajući proces plasmana (prodaje) kroz prizmu marketing koncepta, pojedini autori ga dele na 2 grupe aktivnosti : prodaju i komuniciranje.
Prodaja obuhvata:
Komuniciranje (promocija) obuhvata sve one aktivnosti kojima se preduzeće povezuje sa tržištem:
Prema dvojici autora čija knjiga spada u red najpopularnijih studentskih udžbenika u svetu iz osnova marketinga, kao oblici ili forme (metode) komuniciranja, tj. promocije, navode se :
Sažimajući prethodna dva gledišta, nije teško uočiti njihovo poklapanje kod sledeća 4 oblika promotivnih aktivnosti : lične prodaje, privredne propagande, publiciteta i unapređenja prodaje. U većini marketinške literature najčešće se susreću ova 4 oblika promotivnih aktivnosti preduzeća, s tim da se kod doajena marketinške misli u svetu, Kotler u poslednjim izdanjima pojavljuje i peti oblik komuniciranja, tj. promocije, tzv. direktni marketing.
U pogledu naziva za pojedine forme ili oblike komuniciranja, slobodno se može reći da su naši prevodi – nazivi – prilično rogobatni. Uzimamo za primer ličnu prodaju čiji bi adekvatni naziv, u duhu našeg jezika, verovatno glasio “prodaja ličnim kontaktom” ili “lične komunikacije koje prate prodaju”. Ovakva i slična otvorena pitanja postoje i u drugim sredinama, čak mnogo naglašenija. Tako, recimo, i kod najrasprostranjenije forme promotivnih aktivnosti – privredne propagande – kod nas u literaturi ovaj naziv dominira, međutim u svakodnevoj upotrebi neretko se nalazi i na pojam reklame, pa i ekonomske propagande.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.