Računovodstveni informacioni sistemi
UVOD
Cilj postojanja i poslovanja većine preduzeća je maksimiranje finansijskog rezultata uz ispunjavanje obaveza o roku plaćanja i naplatu potraživanja o roku dospeća1. Ostvarenje ovog cilja pretpostavlja postojanje podataka o tome kako se poslovanje odvija (da li napreduje, nazaduje ili stagnira), kao i ostalih podataka neophodnih za donošenje poslovnih odluka. Svrha postojanja upravljačkog računovodstva u preduzeću je pomoć rukovodstvu preduzeća da ostvari ciljeve koji su pred preduzeće postavljeni (a samim tim i pred njegovo rukovodstvo) – naime, kod donošenja poslovnih odluka rukovodioci kombinuju informacije o troškovima sa drugim netroškovnim informacijama, uključujući i lično prosuđivanje o poslovnim aktivnostima i njihovim nefinansijskim efektima.
Upravljačko računovodstvo je podsistem računovodstvenog informacionog sistema koji se, sa ciljem da pomogne rukovodstvu preduzeća u obavljanju njegovih aktivnosti u vezi sa donošenjem poslovnih odluka, bavi:
• prikupljanjem, klasifikovanjem i sumiranjem poslovno-finansijskih podataka, kao i
• pripremanjem, podnošenjem i interpretacijom računovodstvenih izveštaja isključivo za potrebe rukovodstva preduzeća.
S obzirom da je upravljačko računovodstvo podsistem računovodstvenog informacionog sistema, pre detaljnijeg definisanja upravljačkog računovodstva i određivanja njegovog položaja u okviru računovodstvenog informacionog sistema, prvo ćemo definisati računovodstveni informacioni sistem i njegov položaj u informacionom sistemu preduzeća.
1 Računovodstveni informacioni sistem i njegove komponente
Informacioni sistem preduzeća se prema funkcionalnim područjima deli na:
• proizvodni informacioni sistem,
• marketinški informacioni sistem,
• računovodstveni informacioni sistem,
• kadrovski informacioni sistem i dr.
U zavisnosti od konkretnog načina organizovanja ovo mogu biti samostalni informacioni sistemi unutar preduzeća ili delovi integralnog poslovnog informacionog sistema preduzeća.
Računovodstveni informacioni sistem je skup ljudi i opreme koji po određenoj organizaciji i metodama (procedurama) obavljaju prikupljanje podataka o nastalim ekonomskim promenama na imovini poslovno-računovodstvene celine (i drugih podataka i informacija bitnih za poslovanje preduzeća), vrše proveru njihove valjanosti i pouzdanosti, klasifikuju ih i obrađuju uz sastavljanje značajnih izveštaja, analiza i interpretacija ovih ekonomskih promena i prenose ih licima koja moraju doneti odluku ili dati ocenu.
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica