Odlomak

Rastom populacije u razvijenim, ali i u nerazvijenim zemljama, kao i rastom potrošnje, proizvodnje i životnog standarda, raste i potreba za transportom ljudi, informacija, robe ili sirovina, a samim tim i potražnja predmeta koji će imati ulogu transportera i proširenje kapaciteta saobraćajnica. Taj konstantni rast je prirodan i očekivan proces civilizacijskog razvoja i jedan od najvažnijih pokazatelja razvitka jedne celine (bila to porodica, društvo ili se ovo odnosilo na celokupno čovečanstvo).Ranije pomenuti transport se može obavljati na mnogo načina i to se jednom rečju naziva saobraćaj. Saobraćaj (u užem smislu, izostavljajući informacioni, telekomunikacioni i cevovodni) može biti drumski, vazdušni, železnički i vodeni. Neka najosnovnija definicija saobraćaja bi bila da je saobraćaj zapravo smišljeno i organizovano kretanje transportnih jedinica na mreži saobraćajnica sa ciljem prenosa ljudi, robe i informacija od jedne do druge tačke. U daljem tekstu, bavićemo se prevashodno razvojem saobraćaja grada Kragujevca kao važnim aspektom svakodnevnog života.
Drumskim, najrazvijenijim vidom transporta ljudi i nečim bez čega bi naš svakodnevni život bio potpuno nezamisliv. I železničkim koji je ujedno deo saobraćajne mreže grada Kragujevca.

2. Drumski saobraćaj

Put se može definisati kao osnovna jedinica infrastrukture drumskog saobraćaja. Drumski saobraćaj je, kao što mu samo ime kaže, saobraćaj koji se odvija na drumovima. On ima svoja pravila i uređen je zakonima koji su, po kategorijama primenljivi na različite učesnike u saobraćaju, kao i velikim brojem opštih pravila koja važe za sve i stvar su unutar državnih i međunarodnih konvencija, kao i etike učesnika u saobraćaju. Primer konvencije koja uređuje drumski saobraćaj na globalnom nivou je Bečka konvencija o drumskom saobraćaju iz 1968.godine, doneta kako bi pojednostavila međunarodni drumski saobraćaj i standardizovala zakone i pravila koja se tiču drumskog saobraćaja unutar zemalja potpisnica.
Drumski saobraćaj(tabela 1.) kao nosioc saobraćaja na teritoriji grada Kragujevca, obuhvata ukupnu dužinu državnih puteva I i II reda 126km. a lokalnih 304.5 km. Sa savremenim kolovozom je 70% puteva na području Kragujevca. Gustina državnih puteva prvog reda iskazana u km/100km2 je iznad proseka Republike (6.25 u odnosu na 5.78) a gustina državnih puteva drugog reda je ispod proseka Republike.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Geografija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari