Turističke vrijednosti Pekinga
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Geografija
Objavio studenti.rs 29. april 2020. Prijavi dokument
Rastom populacije u razvijenim, ali i u nerazvijenim zemljama, kao i rastom potrošnje, proizvodnje i životnog standarda, raste i potreba za transportom ljudi, informacija, robe ili sirovina, a samim tim i potražnja predmeta koji će imati ulogu transportera i proširenje kapaciteta saobraćajnica. Taj konstantni rast je prirodan i očekivan proces civilizacijskog razvoja i jedan od najvažnijih pokazatelja razvitka jedne celine (bila to porodica, društvo ili se ovo odnosilo na celokupno čovečanstvo).Ranije pomenuti transport se može obavljati na mnogo načina i to se jednom rečju naziva saobraćaj. Saobraćaj (u užem smislu, izostavljajući informacioni, telekomunikacioni i cevovodni) može biti drumski, vazdušni, železnički i vodeni. Neka najosnovnija definicija saobraćaja bi bila da je saobraćaj zapravo smišljeno i organizovano kretanje transportnih jedinica na mreži saobraćajnica sa ciljem prenosa ljudi, robe i informacija od jedne do druge tačke. U daljem tekstu, bavićemo se prevashodno razvojem saobraćaja grada Kragujevca kao važnim aspektom svakodnevnog života.
Drumskim, najrazvijenijim vidom transporta ljudi i nečim bez čega bi naš svakodnevni život bio potpuno nezamisliv. I železničkim koji je ujedno deo saobraćajne mreže grada Kragujevca.
2. Drumski saobraćaj
Put se može definisati kao osnovna jedinica infrastrukture drumskog saobraćaja. Drumski saobraćaj je, kao što mu samo ime kaže, saobraćaj koji se odvija na drumovima. On ima svoja pravila i uređen je zakonima koji su, po kategorijama primenljivi na različite učesnike u saobraćaju, kao i velikim brojem opštih pravila koja važe za sve i stvar su unutar državnih i međunarodnih konvencija, kao i etike učesnika u saobraćaju. Primer konvencije koja uređuje drumski saobraćaj na globalnom nivou je Bečka konvencija o drumskom saobraćaju iz 1968.godine, doneta kako bi pojednostavila međunarodni drumski saobraćaj i standardizovala zakone i pravila koja se tiču drumskog saobraćaja unutar zemalja potpisnica.
Drumski saobraćaj(tabela 1.) kao nosioc saobraćaja na teritoriji grada Kragujevca, obuhvata ukupnu dužinu državnih puteva I i II reda 126km. a lokalnih 304.5 km. Sa savremenim kolovozom je 70% puteva na području Kragujevca. Gustina državnih puteva prvog reda iskazana u km/100km2 je iznad proseka Republike (6.25 u odnosu na 5.78) a gustina državnih puteva drugog reda je ispod proseka Republike.
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Objavio Melika 13. mart 2024.
Objavio m.djordjevic1979 31. januar 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.