Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio lazarevicc 23. maj 2013. Prijavi dokument
Uvod
Robni terminali i robno-transportni centri – logistički centri predstavljaju jednu od najbitnijih komponenti logističkih mreža. Realizacija robnih tokova u urbanim, regionalnim, nacionalnim i internacionalnim prostorima nezamisliva je bez nekog oblika robnog terminala odnosno logističkog centra. Osnovni cilj formiranja RTC je optimizacija transporta i distribucije materijalnih dobara, sa svim njihovim pratećim djelatnostima i podsistemeima, primenom savremenih tehnologija transporta na logističkim principima. RTC .
Operacije pretovara se najčešće obavljaju u kontejnerskim terminalima koji su opremljeni specijalnom standardizovanom mehanizacijom sa velikom brzinom i efikasnošću rada. Prisutne su dvije tehnologije:
1. tehnologija horizontalnog pretovara
2. tehnologija vertikalnog pretovara.
Robni terminali i robno-transportni centri
Robni terminali i robno-transportni centri – logistički centri predstavljaju jednu od najbitnijih komponenti logističkih mreža. Realizacija robnih tokova u urbanim, regionalnim, nacionalnim i internacionalnim prostorima nezamisliva je bez nekog oblika robnog terminala odnosno logističkog centra. Osnovni cilj formiranja RTC je optimizacija transporta i distribucije materijalnih dobara, sa svim njihovim pratećim djelatnostima i podsistemeima, primenom savremenih tehnologija transporta na logističkim principima. RTC .
Djelatnost i RTC su:
Funkcionisanje i uspješnost rada logističkog centra u velikoj meri zavisi od parametara koji definišu tri snovne komponente sistema:
Komponenta 1 – osnivač, vlasnik logističkog centra
može biti jedna ili višeinstitucija, kompanija iz javnog i/ili privatnog sektora. Najčešće se među osnivačima pojavljuju: nacionalne, regionalne, lokalne – opštinske uprave, privredne komore, javna transportna preduzeća, špediterska, industrijska, trgovačka, uslužna preduzeća, udruženja transportnih preduzeća,logistički provajderi, banke, osiguravajuća društva itd.
Komponenta 2 – operateri u logističkom centru
može biti određen od strane jedne ili više kompanija u različitim varijantama glavnih i pomoćnih operatera iz reda osnivača,vlasnika centra ili specijalizovanih davaoca logističke usluge, špediterskih preduzeća, transportnih kompanija itd. Ovdje je potrebno naglasiti da operateri i vlasnici mogu biti iste, ali i različite kompanije. Kao operateri u logističkom centru mogu se pojaviti u različitim kombinacijama i različiti stepeni sistema logističkog outsourcinga, od 1PL do 5PL (industrijske, trgovačke i druge kompanije kojima logistika nije osnovna djelatnost, kao vlasnici i operateri u logističkom centru -1PL; transportna, špediterska preduzeća u varijanti davaoca dijela transportne, pretovarne, skladišne usluge – 2PL; specijalizovani logistički provajderi kao davaoci kompletne logističke usluge u varijantama 3PL, 4PL i 5PL). Operateri mogu biti vlasnici ili zakupci objekata i opreme ulogističkom centru.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.