Odlomak

Sa aspekta bezbjednosti saobračaja, uređaj za zaustavljanje je jedan od najvažnih uređaja na motornom vozilu. Zadatak uređaja za zaustavljanje je veoma kompleksan, a da se takvi zahtjevi ispune, na vozliu se ugrađuju kočioni sistemi[3]:

  1. Radna kočnica
  2. Pomoćna kočnica
  3. Parkirna kočnica

Vozač, rukom ili nogom djeluje na komandu  i na taj način se realuzuje kočenje. Aktiviranjem sistema za kočenje nastaje trenje između pokretnih I nepokretnih elemenata kočnice. Kinetička energija vozila se pretvara u toplotnu energiju, koja se oslobađa zbog radne sile trenja nepokretnih I pokretnih elementa izvrsnog mehanizma kočnice. Ostvareni moment kočenja zavisi od angažovanog momenta sile prianjanja između pneumatika i podloge. Angažovana vrijednost sile prijanjanja zavisi od stanja pneumatika, karakteristike podloge, vlažnosti podloge, brzine kretanja i drugo…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 18 stranica
  • Saobraćaj Nemanja Stefanović
  • Školska godina: Nemanja Stefanović
  • Maturski Radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Bosna i Hercegovina,  '-- Bosna i Hercegovina --,  '-- FAKULTETI U BIH --   JU Saobraćajna i elektro škola Doboj

Više u Maturski Radovi

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari