Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio enes02 15. februar 2016. Prijavi dokument
UVOD
U aktuelnim privrednim uslovima posebno intenzivne promene dešavaju se na planu sadržaja i načina funkcionisanja kapitalom i informacijama bogate trgovine. Promene su takve da se danas sve više, s pravom, govori o svojevrsnoj maloprodajnoj revoluciji.
Prevazilazeći probleme izoštrenijih zahteva za maksimiranjem profita, sve oštrije borbe za povoljnu tržišnu poziciju u kanalima prometa i sve naglašenije potrebe stvaranja unikatnog paketa ponude, sa jedne strane, i koristeći razvijeniji trgovinski menadžment i veći nivo dostignute integracije u kanalima marketinga, s druge strane, trgovina je, prihvatanjem i afirmacijom koncepta menadžmenta kategorije proizvoda, počela da daje dominantan doprinos harmonizaciji odnosa u kanalima marketinga. Dolazi do svojevrsne supstitucije upravljanja “raširenim” brendovima sa potrošački viđenom i vođenom integrisanom kategorijom proizvoda.
Na temelju interaktivne realizacije koncepta menadžmenta integrisane kategorije proizvoda, dolazi do harmonizacije u preraspodeli marketinških funkcija integrisanih članica, čime se ponuda usklađuje sa realnom tražnjom potrošača. Istovremeno se optimiziraju troškovi u kanalima marketinga, čime se u lancu snabdevanja postiže efikasan odgovor potrošačkim zahtevima.
1. RAZVOJ I FUNKCIONISANJE TRGOVINE
Funkcionisanje i razvoj trgovine odvijali su se uvek pod snažnim uticajem ekonomskog i socijalnog okržuenja. Brojna istraživanja ukazuju na izvesne zakonitosti u savremenim tržišnim uslovima. Po svom obimu i dometu najveći značaj imaju sledeće zakonitosti:
– intenziviranje procesa integracije i kooperacije u svim fazama prometa,
– podizanje nivoa koncentracije trgovine.
Nestabilnost subjekta prometa u uslovima sve oštrije konkurencije na tržištu, potencirali su procese integracije i koopeacije. Uz to je sve više slabila pozicija nezavisnih i malih trgovinskih subjekata na tržištu,a jačala uloga zavisnih oblika organizovanja prometa. Ovi tokovi doveli su do potpune integracije sfere prometa robe i usluga. Kao produkt izlozenih tokova, ali i intenzivnog rasta i privlačenja kapitala, stalno je podizan nivo koncentrcije trgovine. Na scenu stupaju krupna trgovinska preduzeća sa dominirajućom pozicijom u kanalima prometa. Procesi inegracije i koncentracije su uslovili masovan promet roba i usluga, a njihovi efekti dolaze do izražaja u sledeća tri pravca funkcionisanja trgovine:
– tehnici i tehnologiji,
– organizaciji trgovinskih subjekata i trgovinske mreže,
– u upravljanju u trgovini na makro i mikro nivou njenog funkcionisanja.
Efikasnost i efektivnost funkcionisanja savremene trgovine sve više zavisi od primene naučnih dostignuća. Posebno treba istaći da informatička revolucija duboko prodire u domen trgovine i da efekti njene primene najviše dolaze do izražaja bas u sferi trgovine.
Procesi evolucije organizacije trgovine i trgovinske mreže u razvijenim privredama došli su poslednjih 30 godina do izražaja u sledećim osnovnim trendovima:
– smanjivanju broja subjekata u prometu,
– smanjivanju broja prodajnih i skladišnih objekata,
– porastu tržišnog učešća većih trgovinskih preduzeća,
– porastu učešća većih trgovinskih preduzeća u ukupnim investicionim ulaganjima u prometu.
Promene u strukturi i organizaciji potencirale su potrebu razvoja strategijskog pristupa upravljanju u trgovini na makro i mikro nivou. Makro nivo podrazumeva aktivnu politiku države na razvoj trgovine. Veća uloga trgovine u privrednom razvoju potencira potrebu svestranog razvoja trgovinske politike i celovite primene dostignuća savremene teorije i prakse menadžmenta u domenu trgovine.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.