Odlomak

 

Jedna od prvih sačuvanih reklama datira iz vremena Stare Grčke, pronađena u gradu Efesu. Na trotoaru na glavnom šetalištu utisnuto je levo stopalo, što označava da je sa leve strane šetališta. Drugi prst na nozi je obojen drugom bojom, što znači da je druga radnja sa leve strane i prikazana je kao lepa žena sa slavujem na ramenu koja poziva muškarce da dođu u bordel.
Marketing nije tvorevina XX veka, već se razvijao zajedno sa tržištem. Danas je marketing svuda oko nas. Viđamo ga svakodnevno – na policama, u reklamama na televiziji, na internetu, novinama, u školi, na radnim mestima. To što mi vidimo je samo površinski sloj čitave mreže ljudi i aktivnosti koji se bore za pažnju potrošača, spoznavanja njihovih želja i potreba, kao i zadovoljenja istih.
Tema ovog seminarskog rada jeste da pojasnimo šta to turizam čini specifičnim sa aspekta marketing istraživanja, kao i koje to karakteristike čini turizam onim kakvim ga poznajemo.

I POJAM I DIMENZIJE MARKETINGA

Smatra se da je marketing nastao onda kada je ponuda postala veća od tražnje, tj. kada je kao posledica specijalizacije rada i tehnološkog napretka došlo do povećanja ponude, što je dovelo do proširenja tržišta i udaljavanje mesta prodaje od mesta potrošnje. On je nastao kao rezultat nušnosti da proizvođač pronađe područja plasmana za svoju proizvodnju i to takvu koja će mu obezbediti siguran profit.

1.1 Definicija marketinga

Termin marketing je anglosaskonskog porekla, nastao od reči market, što znači tržište, i sufiksa –ing, koji može da označava “stavljanje na tržište”, “tržišna šansa”, “tržišno poslovanje” i slično, ali adekvatan termin na našem jeziku ne postoji.
Pojam reči marketing može da ima više značenja:
1. marketing kao ekonomski proces
2. marketing kao poslovna koncepcija
3. marketing kao poslovna funkcija (identifikacija tražnje, predviđanje promena)
4. marketing kao naučna disciplina (multidisciplinarni karakter

Do današnjeg dana smatra se da konačna definicija pojma marketing ne postoji i da ima onoliko definicija koliko ima ljudi koji se njime bave. Tako ga možemo definisati kao:
-poslovnu aktivnost
-fenomen trgovine
-način poslovnog razmišljanja
-smisao svrhe postojanja
-ekonomski proces
-proces razmene ili transfera vlasništva proizvoda
-deduktivan proces razmišljanja

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari