Odlomak

NOVI PROIZVOD

RAZVOJ NOVOG PROIZVODA

Razvoj novih proizvoda treba da predstavlja rezultat razvoja poslovne strategije po kojoj se na primer od proizvodnje može zahtevati čitava linija proizvoda kako bi se zadovoljili zahtevi ciljnih grupa kupaca na tržištu. U skladu sa zahtevima kupaca treba da se oblikuju novi proizvodi tako da zadovolje traženi asortiman proizvoda, ali i količine predviđene potražnje.

Razvoj proizvoda je jedan od najvažnijih procesa u svakom preduzeću. Proizvod je osnov opstanka preduzeća, tj. razmenom proizvoda preduzeće obezbeđuje neophodna sredstva za opstanak. Cilj svakog preduzeća je da razvije proizvod koji će najbolje zadovoljiti potrebe kupaca i biti bolji od konkurencije. Prilikom razvoja prisutni su brojni rizici. Mnogi proizvodi ne uspeju da prođu fazu lansiranja.

Neki od rizika su: top menadžment ne može da utiče da se loša ideja pretvori u proizvod, proizvod nije dobro dizajniran, tržište nije prihvatilo proizvod, konkurencija je razvila proizvod bolji od matičnog i mnogi drugi.

Uloga marketing u procesu razvoja je da smanji neizvesnost uspeha novog proizvoda kod kupaca. Marketing je u početku imao marginalnu ulogu u krajnjim fazama razvoja, međutim danas obuhvata celokupan proces razvoja proizvoda i zauzima jedno od ključnih mesta!

PROCES RAZVOJA NOVOG PROIZVODA

Za razvoj novog proizvoda u praksi se koristi model procesa razvoja novog proizvoda koji je prikazan na slici  kojim se proces razvoja proizvoda odvija u šest ustaljenih koraka:
1.    STVARANJE IDEJA
2.    IZBOR IDEJNOG REŠENJA PROIZVODA
3.    PREDHODNO OBLIKOVANJE PROIZVODA
4.    IZRADA PROTOTIPA
5.    TESTIRANJE PROTOTIPA
6.    KONAČNO OBLIKOVANJE PROIZVODA

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari