Odlomak

 

1. UVOD

Vreme u kome živimo možemo nazvati periodom istorijskih promena. Osnovna obeležja kraja drugog milenijuma su: dramatične promene i globalizacija koju je donela industrijska revolucija i iz osnova promenila civilizaciju. To je omogućilo da čovek potpuno ovlada planetom Zemljom i krene u osvajanje svemira. Komunikacije i informatičke tehnologije koje postaju dominantne u svim sferama rada i života, dovode do kolapsa mnoge opšte društvene principe i pravila koji su godinama poštovani. U toku je tranzicija industrijske ka informatičkoj ekonomiji, a prema predviđanjima 21.vek biće vek informatike, komunikacije i medija.
Svet postaje sve više urbanizovan. Demografsku eksploziju prati intenzivna urbanizacija, tako da se predviđa da će 2020-te preko 50% populacije činiti urbana populacija a broj gradova sa preko milion stanovnika će sa današnjih 125 dostići 300, oko 2020.
Civilizacija je tokom razvoja menjala osnovne vrednosti na kojima je počivala zavisno od društvenog uređenja. Danas živimo u vremenu u kome dominiraju vrednosti zapadne civilizacije: slobodno tržište sa međunarodnom konkurencijom, privatna svojina i profit kao vrednosti motivacije i poslovnog preduzetništva, građanska prava i višestranački parlamentarizam kao demokratske vrednosti političkog uređenja.
Revolucija kvaliteta koja je započela u prvoj polovini a koja se dramatično širi u drugoj polovini 20.veka, predstavlja civilizacijski odgovor na izazove koje je donelo industrijsko društvo. Danas je kvalitet dominantan kriterijum kupca prilikom izbora isporučioca, a novi koncept kvaliteta se smatra superiornim metodom za reformu menadžmenta. Za razliku od tradicionalnog pristupa novi koncept kvaliteta obezbeđuje povećanje prodaje uz istovremeno sniženje ukupnih troškova poslovanja. Revolucionarna promena koju donosi nova filozofija kvaliteta je prelazak sa odnosa konfrontacije na odnos participacije u svim vidovima čovekovog delovanja.
Kvalitet počinje utvrđivanjem projekta od strane najvišeg rukovodstva kompanije. Zatim će taj projekat razraditi inženjeri, srednje i niže rukovodstvo u obliku planova, specifikacija i uputstava za proizvodnju i ispitivanja.
Unapređenje kvaliteta obuhvata čitav tok proizvodnje, od polaznih sirovina, pa sve do proizvođača, uključujući i buduće izmene proizvoda i usluga. U jednom uslužnom preduzeću, ulazi-inputi mogu da budu izvori informacija ili početne radnje, kao što su predviđene aktivnosti, narudžbine, popisi stanja zaliha, isporuke… Neophodno je poboljšati sirovine, raditi sa dobavljačima na osnovu dugoročnih ciljeva, kako bi se podigao kvalitet i snizila cena njihovih proizvoda, u duhu poverenja i poštenja, postupajući sa njima kao sa partnerima.
Kvalitet nije najviša performansa, luksuz, „vrh lestvice“, već ekonomičan i prilagođen odgovor na iskazanu potrebu. To je dobro projektovana i dobro izgrađena kuća; to je mašina koja radi bez kvara, snabdevanje jasnim i potpunim uputstvom za rukovanje i održavanje…jednom rečju kvalitet je kada se jedan posao korektno uradi u jednom cugu na zadovoljstvo potrošača koji su najvažniji deo proizvoljnog lanca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 21 stranica
  • Upravljanje kvalitetom Pajo Panic
  • Školska godina: Pajo Panic
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Aleksinac,  Visoka škola strukovnih studija za vaspitače i poslovne informatičare – Sirmijum u Sremskoj Mitrovici  
  • ,

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari