Odlomak

Organizaciona struktura je spontana kategorija, nastala usled potrebe organizacija da se suoče sa kompleksnošću problema koji se rešavaju i kompleksnošću sopstvenog bića, uzimajući u obzir da je organizacija sastavljena iz većeg broja individua. Pošto je ljudsko znanje ograničeno, a ograničen je i broj aktivnosti kojima raspolažemo, postoje argumenti za njihovim daljim sužavanjem čime se grade specijalizovane strukture za rešavanje pojedinih vrsta problema.
1. Organizaciona struktura = set unapred pripremljenih rešenja za nastale poslovne situacije (Selznick).
2. Organizaciona struktura = rezultat raspodele zadataka organizacije na pojedince, grupe i njihove integracije i koordinacije u toku izvršavanja. Predstavlja formalni sistem odgovornosti (biti odgovoran = biti odgovoran za postizanje učinka nekih merljivih veličina) kojim su definisane ključne pozicije u organizaciji, kao i pravo da se postavljaju ciljevi, primaju informacije, utiče na rad drugih. Stoga, sa pozicije tzv. funkcionalnog strukturalizma:
3. Organizaciona struktura = sredstvo koje doprinosi boljoj upravljivosti sistema. Ona omogućuje da ljudi u organizaciji razumeju svoje uloge, da se lakše vrši koordinacija, kontrola i komunikacija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 12 stranica
  • TEORIJA ORGANIZACIJE -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET UNION - Fakultet za poslovno industrijski menadžment  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari