Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio denza207 16. decembar 2015. Prijavi dokument
UVOD
U eseju na temu „Uloga revizije u otkrivanju obmana, prevara i nepravilnosti“ zadatak nam je da utvrdimo koja je uloga revizije u borbi protiv rastućeg broja računovodstvenih prevara, obmana i nepravilnosti sa kojima se susreće današnje finansijsko i poslovno okruženje, kako one utiču na privredni razvoj i socijalno stanje.
U prvom poglavlju govorićemo o genezi uloge i značaja revizije. Naime, u savremenim uslovima poslovanja u svakom društveno-ekonomskom sistemu, bez obzira na vladajuće svojinske oblike prisutna je potreba za nezavisnom revizijom računovodstvenih iskaza. Uloga i značaj revizije se menjao kroz razvoj privrede, a korak sa savremenim uslovima privređivanja je moguće uhvatiti samo ako društvo pokaže realnu volju i želju za istinskim i poštenim računovodstvenim informisanjem zainteresovanih korisnika. Ova potreba za revizijom finansijskih izveštaja, odnosno potreba za ispitivanjem i proverom računovodstvenih is¬kaza nije se osećala sve dok su preduzeća bila mala, kao i dok su ih posedovali i njima upravljali inokosni vlasnici ili ortaci. Osim potrebe za revizijom, u ovom poglavlju govorićemo i o ekspanziji finansijske revizije, njenom razvoju od potpunog nerazumevanja revizorske profesije 1900-tih godine, preko uvođenja pravilnika poslovanja 1917. godine, pa sve do današnjeg poimanja, zadatka i uloge revizorske profesije.
U drugom poglavlju ćemo govoriti o ulozi revizije u zadovoljavanju potreba poreskih obveznika odnosno najšire javnosti. Po¬četkom XXI veka, glavna ciljna grupa čije potrebe revizori moraju da zadovolje jeste upravo najšira javnost. Naime, u dosadašnjem periodu sko¬ro isključivo je bilo potencirano zadovoljavanje potreba menadžmenta i akcionara u reviziji privatnog sektora. Potrebe ostalih, ne manje brojnih, interesnih grupa u društvu su veoma malo bile naglašavane. Korisnici koji čitaju finansijske izveštaje primarno očekuju da te in¬formacije budu tačne, iako je poznata činjenica da finansijski izveštaji ne mogu da budu apsolutno tačni zato što su velikim delom zasnovani na proceni. Ono što najšira javnost očekuje od finansijskih i dru¬gih informacija koje su objavljene u finansijskim izveštajima, jeste da ne budu obmanjive, odnosno da prioritetna dužnost revizora bude u obaveštavanju korisnika finansijskih izveštaja da li je to zaista tako ili nije. Dakle, u ovom poglavlju ćemo analizirati koliko je zapravo važna revizorska profesija pre i danas, kao i njen uticaj na sačinjavanje neobmanjivih i istinitih finansijskih izveštaja, kao smernice za ekonomske odluke poreskih obveznika, odnosno najšire javnosti.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.