Vrste i tehnike poslovnog komuniciranja
1. Uvod
Teško je odrediti vremenski period kada su načinjeni prvi koraci poslovnih razgovora. Smatra se da datiraju još od prije nekoliko stotina tisuća godina, kada se radilo o mucanju i nepovezanom glasovnom izražavanju, gdje je predmet sporazumjevanja bila hrana, drvo, pećina odnosno smještaj ili obrana života. U prapovijesti se susrećemo sa donekle iznijansiranim osnovnim tipovima razgovora koji su se ticali rada trgovine, prijateljsko rođačkih odnosa ili čak o vojničkim i pljačkaškim pohodima. U starom i srednjem vijeku dolazi do razgranjavanja tipova pojedinih razgovora: trgovinski, poljoprivredni, obrtnički, a danas se može, zavisno od raspoloženja, strpljivosti, upornosti i usvojenih pravila, napraviti čitava lepeza raznih tipova razgovora.
Što je komunikacija, opće priznata definicija je da je to prenošenje i razumjevanje značenja poruka, razmjena iskustva, koja omogućava razvoj živih bića (eng. comunity = zajednica, lat. communis = zajedničko).
Može se reći da komunicirati znači sporazumjevati se, a riječ komunikacija doslovno znači učiniti nešto javnim ili zajedničkim. Komunikacija uključuje skup socijalnih vještina koji obuhvaća:
započinjanje,
uspostavljanje i
održavanje odnosa među ljudima.
Zašto komuniciramo? Da prenesemo informaciju, da podučimo i naučimo, da izvršimo zadatak, da uvjerimo i nagovorimo, da iskažemo osjećaje, da ostavimo utisak, ili jednostavno radi zabave.
„Simboli su sredstva pomoću kojih prenosimo informaciju, to su riječi, geste, slike, zvukovi ili pokreti, upotrebljivi zato što se ljudi više ili manje slažu u pogledu objekata, zbivanja i osjećaja na koje se ti simboli odnose.“ (Drabek,T. 2005).
Ljudi pridaju različita značenja istim simbolima, a jedan simbol može imati više značenja.
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica