Odlomak

UVOD
Jedna od najzastupljenijih aktivnosti korisnika Interneta jeste posećivanje sajtova socijalnog umrežavanja. Socijalne mreže su online zajednice korisnika Interneta koji dele zajednički interes ili aktivnosti. One omogućavaju korisnicima različite načine komuniciranja, kao što su blogovi, elektronska pošta, instant poruke, obaveštenja i sl. Kada se korisnik pridruži socijalnoj mreži, on kreira svoj korisnički profil, u kome su opisani interesovanja i aktivnosti toga korisnika. Povezani korisnici unutar mreže mogu veoma jednostavno komunicirati unutar grupe, ažurirati svoje aktivnosti ili interesovanja. Kako se korisnici mogu sami organizovati prema svojim sklonostima, stilu života, psihološkim ili demografskim karakteristikama i sl., to ovakve mreže daju veliku mogućnost primene u različitim domenima savremenog poslovanja i življenja.
Procenjuje se da danas na različitim društvenim mrežama je kreirano preko 5 milijardi korisničkih profila. Ako se uzme u obzir da je u svetu registrovano oko 2,1 milijardi korisnika Interneta, ovo predstavlja 2,38 profila po korisniku Interneta. Samo na šest najpopularinijh društvenih mreža (Facebook, Qzone, Habbo, Twitter, Renren, MySpace) kreirano je preko 2 milijarde profila, dok je je taj broj na 15 najvećih mreža 4,22 milijarde.  Može se reći da su društvene mreže postale veoma efikasan alat globalne integracije korisnika Interneta. Uočljivo je da veliki broj korisnika Interneta ima kreirano više korisničkih profila na različitim društvenim mrežama. Kreiranje profila na društvenim mrežama je povezano sa otkrivanjem ličnih podataka drugim korisnicima mreže.
Otkrivanje ličnih podataka na društvenim mrežama omogućava korisnicima međusobno povezivanje i zbližavanje sa osobama sličnih interesa. Ovako jednostavan način povezivanja i zbližavanja korisnika Interneta je imao ključni uticaj na intenzivno širenje društvenih mreža u poslednjoj deceniji. Međutim, pored navedenih koristi postoje i određeni rizici povezani sa odavanjem korisničkih podataka na društvenim mrežama. Sigurnosne pretnje društvenih mreža moguće je podeliti u četiri grupe: pretnje privatnosti,  pretnje mrežama i podacima, pretnje identitetu i društvene pretnje.
Veliki broj korisnika društevnih mreža nije svestan postojećih pretnji i ne pridaje im značaj u smislu ograničavanja podataka koje postavljaju na svoj profil.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari