Oblast rashoda u budžetskom sistemu je nerazdvojiva od oblasti javnih prihoda, te je kao takva u svakoj zemlji regulirana zakonom. Po samoj svojoj prirodi načina raspolaganja istim, ove oblasti su predmet brojnih špekulacija – tko ima pravo na prikupljanje prihoda, a tko na raspodjelu i dr. Ne postoji država koja može opstati bez svojih prihoda, niti njeni stanovnici bez ravnomjerno raspoređenih rashoda. Ove potrebe rješavaju političke, ekonomske, socijalne i pravne strukture na način koji bi trebao da bude svima u interesu.
Uređivanje javnih prihoda i rashoda uređuje se Ustavom i Zakonom. Javni rashodi se financiraju iz budžeta države, republike, kantona, grada ili općine. Rashodi za koje se sredstva obezbjeđuju u budžetu se mogu financirati neposredno iz budžeta, preko budžetskih fondova i posebnih računa u skladu sa posebnim zakonima. Kada se govori o državnom budžetu onda se misli na jednogodišnji dokument, koji priprema ministarstvo financija, u suradnji sa drugim ministarstvima, dok ga usvaja Narodna skupština u obliku, odnosno formi zakona. Budžet ima karakter financijskog plana države za jednu godinu i predstavlja jednu prognozu financija.

 

Prijavi se