Odlomak

Uvod

Svojina i tržište predstavljaju dve osnovne institucije privrednog sistema. Svojina određuje ko će biti učesnik na tržištu i kako će se ponašati u tržišnoj razmeni, dok tržište predstavlja uređeni i ustaljeni postupak odvijanja razmene. Ta uređenost tržišta znači da postoje određena definisana pravila ponašanja kojih treba da se pridržavaju učesnici u razmeni. Na osnovu ovoga svaki učesnik u razmeni može da predviđa reakcije drugih učesnika na aktivnosti koje on preduzima, kao i moguće sankcije u slučaju ako se jedan od učesnika u razmeni ne pridržava ustaljenih pravila ponašanja. Na osnovu ovoga može se reći da tržište predstavlja uređeni i ustaljeni mehanizam robne razmene.
Može se definisati kao ukupnost odnosa ponude i tražnje koji se na određenom prostoru i u određeno vreme ispoljavaju povodom razmene roba i usluga.
Da bi se neki proizvod mogao prodavati, za njega treba da postoji tržište. Ukoliko nema tržišta nema ni biznisa.
“Na tržištu ne postoji pozeljnija alternativa od stalnog prisustva na njemu!”
Tržište nije statican i nepromenljiv potencijal. Šta više, to je jedan dinamičan organizam u kome se kontinuirano dešavaju raznovrsne ekonomske i društvene promene. Na njemu se svakodnevno pojavljuju novi prodavci i kupci, dok neki stari nestaju. Pojavljuju se i novi ponudbeni artikli, a drugi se tiho gube, jer su potrošači za njih izgubili interes. Zato je neophodno upoznavanje potreba, želja i interesovanja kupaca radi poznavanja i  praćenja tržišne potražnje, jer nema vaznijeg zadatka od stalnog pronalaženja novih kupaca i zadržavanja postojećih.
“Postoji samo jedna nagrada koju tržište nudi:novac!Ako ne znate da pravite novac,bežite! “ (Mekej)
“Na tržištu pobeđuju oni koji poseduju kvalitet i sposobnosti koje tržište svojim zakonitostima određuje kao prioritetne!” Jer se “ kvalitet dokazuje isklučivo na tržištu!” (Ujes)
“Zna se sta je konjuktura: kupovati kad svi prodaju i prodavati kad svi kupuju. Ali za to treba imati dovoljno hrabrosti, inače se ne može postati Rokfeler!” (Rokfeler)
“Ukoliko je tržište razvijeno, onda možete smatrati da ukoliko postoji potražnja, izvesno je da će se pojaviti neko s namerom da tu tražnju zadovolji!”
“Tržište je arena na kojoj se konačno određuje da li je preduzetnik dobitnik ili gubitnik!”
“Umešnim rasčlanjivanjem celokupnog tržišta na određene segmente pronicljiv preduzetnik je u mogućnosti da zapazi širok spektar različitih segmenata kupaca unutar njega, te da prepozna strateški važne segmente, prema kojima će usmeravati svoju ponudu!” (Omae)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari