Odlomak

UVOD

Odnosi s javnošću označeni su kao aktivnost koja treba pomoći u ponovnoj izgradnji poverenja u javnosti kao neizostavnog faktora uspeha. Potreba da se utiče na javno mišljenje i da se javnost pridobije za realizaciju sopstvenih ciljeva postala je zadatak od prvenstvene važnosti. Očekivanja menadžmenta u organizacijama narasla su, što je dalo odnosima s javnošću više menadžersku, a manje tehničku ulogu, više strategijsku, a manje operativnu dimenziju.
Fragmentacija javnosti i iskazivanje vrlo različitih potreba i želja kod interesnih grupa, snažan razvoj medijske industrije s novim oblicima organizovanja, jačanje nevladinog sektora, kao i nastavak promena u društvenim, privrednim, političkim, pravnim dimenzijama okoline, snažno su uticali na potrebu planskog i sistemskog pristupa uspostavi i održanju odnosa s tom istom okolinom.
Odnosi s javnošću su menadžerska funkcija, koja brine o uspostavljanju i održavanju komunikacije između organizacije i javnosti, o kojima ovisi njen uspeh ili neuspeh, te upravlja identitetom i imidžom, odnosno ugledom organizacije, koji je ujedno i njena najdragocenija imovina. Postali su nezaobilazni u svim sferama života, od privrede i politike, do sveta zabave i nevladinih organizacija. Dok su nekada predstavljali dodatnu vrednost, oni su danas nužnost. Više nijednoj organizaciji nije svejedno što drugi misle o njoj, kako komunicira s drugima, jesu li njeni učesnici motivisani i informisani, te kako svi ti procesi utiču na njeno poslovanje. Stoga se kreiraju i provode komunikacijske strategije, koriste različiti komunikacijski alati, održavaju odnosi s medijima, stručnoj javnosti, državnim institucijama. O svemu tome brinu odnosi s javnošću, relativno mlada nauka, koja danas postaje nezaobilazna.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari