Odlomak

UVOD

Informacione i komunikacione tehnologije (ICT)  su za relativno kratko vrijeme postale važan element u sistemu ekonomije, istovremeno ga  pozamašno transformišući. E-trgovina je samo primjer rađanja jednog novog ekonomskog sistema, odnosno “nove-“, informacione- ili E(lektronske)-ekonomije, fenomena čije vrijeme tek dolazi, a koga između ostalog karakteriše slijedeće: sve veće vrednovanje znanja, prebacivanje značaja  sa materjalnog na neopipljivo, omogućavanje da sve više informacija bude naširoko dostupno.
Promjene u svjetskoj privredi koje se ogledaju u njenoj globalizaciji i  sve većoj konkurenciji na svjetskom nivou, uvođenju novih proizvoda i usluga i stalnom poboljšanju kvaliteta postojećih, skraćivanju vremena dizajna novog proizvoda, poslovanju u turbulentnom okruženju, decentralizaciji  u odlučivanju, gubljenju određenih nivoa u tradicionalnoj poslovnoj hirerarhiji, sve većem značaju timskog rada, itd., uticale su na  dramatičan rast značaja kvalitetne i blagovremene informacije. Za postizanje  ciljeva menadžmenta i menadžera najznačajnija su očekivanja i koristi  od informacijske tehnologije:

•    Povećanje produktivnosti (reduciranje troškova, povećanje efektivnosti)
•    Poboljšanje konkurentnosti
•    Ostvarenje strateških ciljeva firme
•    Mogućnost kontinuiranog reorganiziranja
•    Donošenje efektivnijih odluka
•    Mogućnost brzih odgovora na zahtjeve kupaca i ostale zahtjeve iz okruženja
•    Poboljšanje kreativnosti i inovacija kod uposlenih

Globalna ekonomija, jaka konkurencija, obrazovana i organizirana  radna snaga,  “jaki” (obrazovani) potrošači, itd. predstavljaju glavne karakteristike savremenog tržišta danas:
Interesantan uporedni pregled glavnih konkurentnih prednosti u dva različita doba: industrijskom i informacijskom daje Boar (1)

Međutim kao što ćemo to u slijedećem uporednom primjeru o poslovanju dvije jake firme na globalnom nivou imati prilike saznati, nisu svi jednako zainteresovani za apsolutnu primjenu IT-a.

Ducati (Italija) vs. Harley-Davidson (SAD)

Inoviranje poslovnih procesa i upravljanje mrežama vrijednosti

Godine 2001. kada je firma Ducati proslavljala svoju 75-godišnjicu osnivanja, neki su se izvršioci pitali da li nedavno prestrukturiranje firme uspješno vratilo ovu kompaniju na staru poziciju. Kao dio ovoga, italijanski proizvođač motocikla usvojio je novo težište na R&D,  marketing i prodaje, udaljavajući se od svoje početne snažne pozicije proizvođača.  Osim toga, firma je prihvatila Internet, odlučujući u Januaru 2000.da proda svoje nove motorcikle, opremu i pribor isključivo preko web-stranice. Iako je ovo bila riskantna odluka, ona je bila nevjerovatno uspješna. Federico Minoli, predsjednik i glavni izvršni firme (CEO)  Ducati, Com.  i Predsjedavajući Upravnog odbora Ducati Motor Holdinga, najavio je sa zadovoljstvom da:

„ Od 1. januara 2000, mi smo prodali preko 2500 motocikla preko web stranice i uključenja naše zvanične dilerske mreže, dokazujući značaj naše Internet strategije.  Ovim uspjehom, mi dalje potvrđujemo vrijednost naše firme i našeg proizvoda.“

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari