Odlomak

Uvod

Upravljanje kvalitetom je jedna odstrategija unapredjenja proizvodnog i uslužnogasortimana, kojom preduzećanastoje da ostvare konkurentsku prednost, da sediferenciraju uodnosu na konkurente i da ostvre lidersku poziciju na tržištu. Kako bise potrošači zadovoljili,kvalitet proizvoda ili usluge mora bitina prvom mestu, i zbog toga je upravljanjekvalitetom jakobitan segment poslovanja, a ovatema jako bitna iinteresantna. Put ka poslovnoj izvrsnosti idostizanje nivoa kvaliteta proizvoda i procesa, kojiće obezbediti zadovoljstvo svih korisnika, alii zaposlenih,može se razvijati u više smerova. Jedan od mogućih načina njegovog formiranjajeste integracija svih menadžment sistema u okviru kompanije. Potrebno je uspostavitiintegrisani menadžment sistem (IMS), koji podrazumeva integraciju svih parcijalnih sistema u jedan jedinstven i funkcionalan menadžment sistem.

Uvodjenje integrisanih sistema menadžmenta zahteva mnogobrojne promene u kompaniji.Integracija menadžment sistema je racionalan i prirodan put, koji formalno zadovoljava različitestandarde, a istovremeno podiže nivo sposobnosti organizacije i njeno približavanje ciljevimaizvrsnosti. Poboljšanje sveukupnihperformansi organizacije, ima za cilj ostvarivanje najvažnijegzadatka svakog poslovanjaopstanaka na tržištu.
Moderno tržište zahteva enormne napore s ciljem realizacije konkurentske prednosti.
Fundamentalni cilj savremenog poslovanja predstavlja postizanje poslovne izvrsnosti i dostizanjesvetske klase proizvoda i usluga. Ovo se može postići isključivo na bazi kontinualnog poboljšavanja kvaliteta poslovanja kompanije, koje je utemeljeno na povećanju produktivnostirada i znanja svake osobe zaposlene u preduzeću. Permanentno unapredjivanje produktivnostiznanja i rada jeste osnovni imperativ moderne ekonomije i svakako najznačajniji faktor ukonkurentskoj borbi preduzeća na savremenom tržištu. Poslovna politika svake domaćekompanije treba da obuhvati navedene pretpostavke. U ovom radu je dat pregled potrebnihčinilaca koji deluju na realizaciju i jačanje konkurentnosti domaćih preduzeća. Preduzeća kojanastoje da dugotrajno i uspešno napreduju i rade, moraju se ponašati globalno. Smatra se da sudva elementa opredeljujućeuticala na razvoj globalizacije poslovnih aktivnosti: tehnologija i homogenizacija ponašanja klijenata. Brzi tehnološki napredak stvorio je uslove da tehnologija postane raspoloţiva svima u svetu pod prihvatljivim uslovima.
S’ druge strane, brzo širenjetehnološkog progresa uticalo je na smanjivanje monopola nad znanjem, što je rezultovalomogućnošću ulaska svih koji su organizaciono i finansijski spremni u borbu za veoma zahtevnotržište.

Da bi kompanija realizovala tržišni uspeh potrebno je da poseduje konkurentsku prednostu vidu niţih troškova i diferencijacije proizvoda, uz strategiju dugotrajnog obezbedjivanja proizvoda i usluga visokog kvaliteta, uključujući permanentno inoviranje. Preduzeća moraju daulažu sve značajnije napore da bi zadovoljili zahteve, sve obrazovanijih i informisanijih klijenata(potrošača). U takvim uslovima kvalitet poslovanja predstavlja elementarni faktor konkurentnosti, koji se bazira na stalnom unapredjivanju produktivnosti rada i znanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari