Odlomak

ORGANIZACIJA

Organizaciju čine ljudi i proizvodne snage (predmeti rada i sredstva za rad) i vlasništvo nad njima. Organ. se formira radi postizanja utvrđenih ciljeva, koji se dele na: društvene, posebne i pojedinačne. Organizovanje je proces povezivanja elemenata organizacije u cilju kreiranja relativo stabilnog sistema interakcija, koji omogućava odvijanje transformacionog procesa. Organizacija rada je uređivanje, usklađivanje i vođenje procesa rada, koji mogu biti: proizvodni, tehnološki i poslovni. Organizaciona struktura je rezultat procesa organizovanja i čine je 4 parametra:

  1. podela rada
  2. grupisanje jedinica
  3. distribucija autoriteta
  4. koordinacija.

Marković je izvršio klasifikaciju na:

  1. linijske struture- pravolinijska, štabno-linijska, linijska sa centralnim mestom
  2. Funkcionalna struktura- funkcionalana, matrična, projektna
  3. Organske strukture- hibridna, kolegijalna, amorfna.

Menadžment je složen proces upravljanja grupom ljudi u izvršavanju određenih poslova i zadataka radi postizanja unapred utvrđenih zajedničkih ciljeva, pri čemu ovaj složeni proces obuhvata više različitih podprocesa, kao što su:

  1. planiranje
  2. organizovanje
  3. motivisanje (vođenje i kadrovanje) i
  4. kontrolu.

Globalizacija
Zbog sopstvenog programa dolaze u situaciju da svoje nacionalne privredne tokove i procese prenose u međ.okruženje i na taj način utiču na oblikovanje svih međ. operacija (globalni tokovi i procesi). Postaju vodeće sile razvoja (svetski lideri) i svojim aktivnostima determinišu međ. okruženje.Svojim pozitivnim aktivnostima razvijene zemlje sveta postaju inicijatori, a menadžeri međ. poslovanja realizatori globalnih tokova i procesa sa ciljem stvaranja svetske privrede.
Globalni procesi i tokovi su započeli zahvaljujući međ.razmeni. Međunarodni marketing utvrđuje karakteristike globalnih tokova i procesa, i realizuje se kroz različite međ.poslovne strategije u predstavljanju podsistema međ.poslovanja. Međunarodno poslovanje uključuje sva funkcionalna područja koja prate međ.tokove roba, usluga, kapitala, znanja, ideja, kao što su: 1.međunarodna proizvodnja 2.međ.finansijski menadžment 3.međ. transfer znanja 4. međ. marketing, itd.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari