Odlomak

UVOD U MARKETING
U prošloj dekadi jedan od osnovnih Web slogana bio je : „Ukoliko ne postojiš na Internetu, ti ne postojiš“. Slogan današnjice bi mogao glasiti: „Ukoliko nisi prepoznatljiv na Internetu, ti ne postojiš“. Prema Američkom udruženju za marketing, definicija marketinga glasi:
Marketing je proces planiranja i sprovoĎenja koncepcija, cena, promocije i distribucije ideja, roba i usluga, sa ciljem da se kreira razmena koja zadovoljava potrebe pojedinaca, organizacija i društva. Etimološko značenje reči marketing je “stavljanje na tržište”.
Marketing miks koncept predstavlja odgovarajuću kombinaciju instrumenata marketinga baziranu na informacijama o potrebama potrošača ciljnog trzista.
Instrumenti marketing miksa su poznatiji kao 4P i 4C:
• Price – proizvod (bazični instrument marketing miksa koji predstavlja sve ono što se može ponuditi tržistu da izazove pažnju, interesovanje i kupovinu. U marketingu prozivod je: roba, usluga, ideja)
• Product – cena (ona nije cilj marketinga već sredstvo koje u kombinaciji sa drugim instrumentima marketing miksa služi za ostvarenje dugoročnih i kratkoročnih poslovnih ciljeva)
• Position/Place – distribucija (institucije i organizacije koje učestvuju na tzv.dostavu robe od proizvodjača do potrošača-kanali prodaje i fizicka distribucija koja je skup aktivnosti neophodnih da bi roba stigla po dogovorenim uslovima, u dogovorenim rokovima i na predviđene lokacije)
• Promotions – promocija – (proces komuniciranja preduzeća sa svojim okruženjem kako bi se stvorila pozitivna slika »imidž« o preduzeću i njegovim proizvodima-može se javiti kao: lična prodaja, unapređenje prodaje, privredna propaganda, publicitet, odnosi sa javnošću i direktni marketing).
• Customers – segmentacija tržišta (određivanje delova potencijanog tržišta za robu/usluge koje pružapreduzeće i određivanje kriterijum po kojima se kupci opredeljuju za određeni proizvod).
• Competition – tržišno nadmetanje (Položaj ,strategija,koristi, prednosti, mane preduzeća)
• Cost – cena (određivanje politike cena i formiranja istih).
• Capabilities – sposobnosti (koji su resursi preduzeća, interna organizacija, proizvodni sistem).

INTERNET MARKETING
U kontekstu prethodno navedenog može se izvesti i jedna od definicija Internet marketinga:
Internet marketing se može predstaviti kao proces planiranja i izvršavanja koncepcije, cena, promocije, distribucije ideja, robe i usluga, pod uslovom prilagođenja komunikacionim aspektima Interneta, u cilju stvaranja razmene koja zadovoljava ciljeve potrošača, firme i društva. Ilustracija 2. 4C model – stubovi Internet marketinga Međutim, gledano sa aspekta Web prezentacija 4C model se zasniva na četiri stuba Internet marketinga i na analizi osnovnih pojavnih oblika kvalitetnog nastupa firme na Internetu:
• Content – sadržaj Kvalitet sadržaja na Web sajtu, njegova postavka, organizacija i koncepcija, predstavljaju osnovu kvalitetnog onlajn nastupa (eng. Content is the King).
• Clickstream – putanja korisnika Kada se formira nastup na Internetu (web sajt), posmatranjem svih akcija posetioca prezentacije – od toga odakle je došao, kuda se kretao po sajtu i kuda je sa njega otišao – omogućuje se unapređenje interakcije sa potencijalnim korisnikom i dovođenje do cilja onlajn nastupa. Danas postoje alati na Internetu koji omogućavaju preciynu analizu kao npr. Google analyst
• Communication – komunikacija. Kada potencijalni korisnik dođe na web sajt, na osnovu elemenata C1 (sadržaj) i C2 (putanja korisnika), moguće je ostvariti upravljanje komunikacijom (communication management). Primer ovakvog sistema upravljanja komunikacijom predstavlja strategija pristupnih stranica sajta RSS, Letter news
• Conversion – konverzija Kada se prethodna tri elementa 4C ostvare na kvalitetan način, moguće je veoma precizno izračunati direktne efekte nastupa (konverzija posetilaca sajta u korisnike).
• W.I.S.E. model – varijacija 4C Internet marketing strategije Drugi način opisa najvažnijih elemenata Internet marketing miksa posebno naglašava vidljivost na pretraživačima. Ovaj model razvijen je kao popularan podsetnik u radu sa klijentima:
• Web Site Content – sadržaj Web prezentacije (Kreiranje kvalitetnog sadržaja web sajta).
• Interactivity – interaktivnost (Ostvarivanje interaktivnosti sa potencijalnim korisnikom).
• Search Engines Visibility – vidljivost na pretraživačima (Strategija ostvarivanja vidljivosti na pretraživanjima).
• Effectiveness- delotvornost (Postizanje kvalitetnih efekata unapređenjem stepena konverzije).
INTERNET MARKETING PLAN

Svako preduzeće i svaka aktivnost bi trebali da imaju svoju strategiju, viziju, misiju, kao i plan po kome će razvijati svoje aktivnosti. Tako je po trebno imati i Internet marketing plan koji se formira da bi se usprešno sprovela definisana Internet marketing strategija.
Ilustracija 3. Mesto Intrenet marketing plana u planovima preduzeća
Internet marketing plan se sastoji iz sledećih logičkih celina koje se kreiraju tokom stvaranja koncepta organizacije na Internetu ili pre sprovoĎenja Internet marketing kampanje:

1. Executive Summary (izvršni rezime) Sažetak ili apstrakt. Definisanje cilja marketinga, ili šta jeste cilj promocije na Internetu.
2. Analiza statistika Internet tržišta Da bi se došlo do ovakvih podataka potrebno je izvesti, pronaći ili naručiti istrazivanja koja će dovesti do realnih podataka o stanju Internet tržista ( konkuretni proizvodi, suptituti, lideri, SWOT analiza).
3. Formulisanje strategija marketing komunikacije Internet marketing taktike. Posroje brojne tkatike, a najbolje su one koje su primenjene na takav način da doprinose ostvarivanju ciljeva online nastupa organizacije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari