Odlomak

UVOD
Razvoj Internet marketinga počinje sredinom pedesetih godina dvadesetog veka. Tada su mnoge kompanije počele uvoditi kompjutere u sistem svog poslovanj. Kompanije su razvijale svoju privatnu mrežu nabavke, isporuke, razmene informacija između sopstvenih odeljenja i distributivne kanale.
Nakon toga, u ranim sedamdesetim godinama dvadesetog veka, razvija se projekat mrežne agencije ARPANET koji se smatra začetnikom i početcima modela za Internet razmenu podataka.
Današnji moderni pristup Internetu i razvoj Internet mreže i Internet marketinga tzv.svetska široka mreža WWW su organizovani kao grupa podataka namenjena za razmenu širokoj grupi ljudi, korisnika i pristupa Internetu širom sveta. Sam rast Internet razmene podataka i korišćenja široke mreže je znatno porasla pojavom sajtova, kao što su yahoo i amazon, koji su veliki svetski pretraživači i gde se mogu pronaći razni oblici i vrste podataka.
Danas se na svim Internet sajtovima velikih svetskih proizvođača može naći link za kupovinu njihovih proizvoda. Osnovna pogodnost Internet marketinga je da on treba samo jedan server koji će biti povezan sa kompanijom koja nudi proizvod na tržištu kao i sa ostalim kompanijama koje su učesnici u tom lancu prodaje.
Cilj tradicionalnog marketinga bio je da dopre do što većeg broja korisnika. Emarketing ima za cilj da pusti korisnika da sam pretražuje, istražuje, postavlja pitanja,…. Da bi se definisao E-marketing, potrebno je, prvo definisati pojam marketinga.
Marketing obuhvata strategije i akcije koje firma preduzima da bi uspostavila odnose s potencijalnim potrošačima, i da bi ih ubedila da kupe njihov proizvod ili uslugu

 

 

 

ELEKTRONSKO POSLOVANJE
U današnjem svetu, povećane globalizacije tržišta i ekonomske regionalizacije, poslovanje ne može biti uspešno bez upotrebe moderne informacione tehnologije. Umrežavanje preduzeća i javne administracije i razvoj Interneta doveli su do velikih promena u načinu i efikasnosti rada poslovnih sistema. Omogućena je jednostavna i brza komunikacija, gotovo trenutno prenošenje velikih količina podataka na velike udaljenosti, jednostavno objavljivanje i ažuriranje multimedijalnih dokumenata i njihova kontinuirana globalna dostupnost, digitalna isporuka dobara i usluga, direktno plaćanje putem Interneta, stvaranje virtuelnih organizacija itd. Sve to predstavlja elemente novog oblika poslovanja, tzv. elektronsko poslovanje (electronic business). Elektronsko poslovanje je opšti koncept koji obuhvata sve oblike poslovnih transakcija ili razmene informacija koje se izvode korišćenjem informacione i
komunikacione tehnologije i to:

  • između preduzeća,
  • između preduzeća i njihovih kupaca, ili
  • između preduzeća i javne administracije.

Elektronsko poslovanje uključuje i elektronsko trgovanje dobrima i uslugama. Korišćenje računara i mreža nije više privilegija velikih i bogatih preduzeća, već se u trku na globalnom tržištu mogu uključiti i najmanja preduzeća. Rizik neblagovremenog uključivanja u savremeno poslovanje je zaostajanje i gubljenje pozicija na tržištu. Elektronsko poslovanje omogućava takođe mikromarketing tj. marketing koji se obraća ciljnim segmentima tržišta. Kupcima se pruža bolja podrška i usluga posle kupovine, uspostavlja se bolja povezanost sa njima i tako se razvija njihova lojalnost. Korišćenjem Interneta omogućava se jeftini globalni marketing sa ogromnom bazom potencijalnih kupaca. Proizvodna preduzeća mogu svoje proizvode nuditi direktno, a i distribuirati bez posrednika i na taj način zadržati nadzor nad proizvodima sve do njihove prodaje. Analizom podataka o posetiocima svojih kataloga proizvoda na Web-u,
preduzeća mogu upoznati potrebe svojih kupaca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari