Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio andjela.maja 30. januar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Elektronsko poslovanje se pojavilo početkom 80-tih godina prošlog veka, ali je ubrzan razvoj doživelo poslednjih godina. Na ovaj razvoj najveći uticaj imao je internet, čiji je primena uticala na motivaciju sve većeg broja korisnika da koriste mogućnosti koje pruža elektronsko poslovanje.
Elektronsko poslovanje je razmena standardizovanih elektronskih poruka prilikom obavljanja poslova u kompanijama, bankama, državi, aktivnostima građana i sl. Elektronsko poslovanje (electronic business) podrazumeva obavljanje poslovnih procesa uz primenu elektronske tehnologije. Pod elektronskom tehnologijom podrazumevamo kombinovanu upotrebu informacionih tehnologija i telekomunikacija.. Ova vrsta tehnologije omogućava slanje velikog broja informacija, na velike daljine u kratkom vremenskom periodu. To omogućava kompanijama koje u svom poslovanju koriste elektronsku tehnologiju da ostvare značajne uštede u troškovima poslovanja, efikasnije obave svoje zadatke i budu konkurentnije na tržištu.
Elektronsko poslovanje ima sledeće prednosti:
Elektronsko poslovanje razvijalo se u dva pravca. Prvi je trabalo da omogući kompanijama da brže i lakše prenesu novac i informacije između sebe, i možemo slobodno reći da je bio usmeren na saradnju dva pravna lica međusobno (preduzeća, državne institucije), a drugi, noviji, predviđen za krajnje korisnike koji žele određeni proizvod/uslugu.
Razvoj i primena elektronskog poslovanja moguća je jedino ukoliko su ispunjeni sledeći preduslovi:
Pod uticajem primene elektronskog poslovanja reorganizuju se skoro sve delatnosti i tako danas imamo e-trgovinu, e-bankarstvo, e-upravu, i sl.
Rapidan rast broja ljudi, u svetskim razmerama, koji koriste Internet i njegova komercijalna primena stimulisana je tehnološkim inovacijama i njenom difuzijom, zajedno sa ekonomskim i regulatornim reformama, izraženim u telekomunikacionom sektoru. Ova tehnološka unapređenja imaju za cilj smanjenje troškova i poboljšanje kvaliteta pristupa na Internet.
Očekivanje da transakcije elektronskog poslovanja mogu dostići značajan deo ukupnog poslovanja je jedna dimenzija zbog čega je Internet proizveo takav interes. Otvorena struktura Interneta i niski troškovi upotrebe dozvoljavaju povezivanje novih i poštojećih informacionih i komunikacionih tehnologija. To otvara mogućnost za kupce i prodavce da komuniciraju na mnogo efikasniji način i da kreiraju novi tržišni prostor.
Internet je 1991. godine imao manje od 3 miliona korisnika iz celog sveta, a njegova primena u elektronskom bankarstvu i trgovini nije postojala, dok je do kraja 1999. godine, 250 miliona korisnika pristupilo Internetu i približno četvrtina njih je obavila on-line kupovinu preko sajtova (uključujući sve oblike elektronskog poslovanja), vrednu približno 110 milijardi USD. Svakim danom sve više ljudi pristupa na Internet. Bežični pristup (wireless) poštaje isto tako popularan. U 2000. godini bilo je oko 414 miliona Internet korisnika, i oko 10% njih je koristilo bežični pristup, dok je 2002. godine bilo oko 673 miliona korisnika i više od trećine njih je koristilo bežični pristup. Prema podacima eTForecasts, ovaj broj će rasti, i očekuje se da će do kraja 2005. godine dostići skoro 1,2 milijardu korisnika, od kojih će 62% njih biti bežični korisnici.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.